Pokazy Victoria's Secret to nie tylko prezentacja najnowszych kolekcji jednej z najpopularniejszych marek bieliźnianych na świecie. Odbywające się od 1995 roku, a transmitowane od 1999 roku wydarzenie to prawdziwe show z udziałem najgorętszych twarzy w świecie modelek, wziętych artystów mających okazję wykonać na wybiegu Victoria's Secret swoje największe hity, i przyciągające przed telewizory prawdziwe tłumy. W 2013 roku pokaz z udziałem modelek i Aniołków VS obejrzało 10 milionów widzów. Był to absolutny rekord. Niestety, ostatnio marka transmitująca pokaz za pośrednictwem amerykańskiej stacji ABC, zaczęła mieć problem z oglądalnością. Jak donosi magazyn The Times, w zeszłym roku były to zaledwie 3 miliony, co dla wydarzenia na tak ogromną skalę jest wyjątkowo słabym wynikiem. Kierownictwo brandu postanowiło wyciągnąć z tego wnioski, z których fani VS raczej nie będą zadowoleni. 

Zobacz także: Grace Elizabeth nowym Aniołkiem Victoria’s Secret! Kim jest 22-letnia modelka?

Pokazy Victoria's Secret nie będą transmitowane w telewizji!

Z związku ze spadkiem zainteresowania transmisją telewizyjną pokazów Victoria's Secret właściciel marki, firma L Brands podjęła decyzję o rezygnacji z obecności show na antenie. Leslie Wexner, CEO Victoria's Secret, wydał oficjalne oświadczenie, w którym tłumaczy się z podjętych przez brand kroków. „Moda to biznes zmian” - pisze Wexner. „Musimy się rozwijać i zmieniać, aby rosnąć. Mając to na uwadze, postanowiliśmy przemyśleć tradycyjny show Victoria's Secret" - kontynuuje, po czym dodaje, że telewizja nie jest już odpowiednim miejscem dla tego typy wydarzenia. Opracowywany jest więc nowy format imprezy, a pod uwagę brane są inne platformy, za pośrednictwem których, pokaz będzie mógł oglądać cały świat.

Nie mamy żadnych wątpliwości, że show przeniesie się do sieci, choć żadne szczegóły nie są jeszcze znane. Teoretycznie mogłoby to znacznie rozwiązać problem oglądalności show. Do tej pory w końcu nie każdy bowiem mógł obejrzeć transmisję na żywo. Obawiamy się jednak, że clue całej sprawy tkwi tutaj nie tylko w kanale dystrybucji show, a w komunikacji marki. Ta ostatnimi czasy była bardzo mocno krytykowana, choćby ze względu na to, że VS konsekwentne odmawianie udziału w show transseksualnym modelkom, a także za promowanie niedoścignionych standardów piękna. Za to marka Victoria's Secret zapłaciła już niemałą cenę, bo w tym roku planuje zamknąć 53 sklepy w całych Stanach Zjednoczonych. 

Zobacz także: Barbara Palvin została uznana za pierwszą modelkę plus size Victoria's Secret! Internauci są oburzeni!