Kiedy Hedi Slimane przejął stery w Celine, pierwsze, co zrobił, to zmiana logo, która polegała na usunięciu charakterystycznego apostrofu. Podobną praktykę zastosował kilka lat wcześniej, kiedy był dyrektorem artystycznym Yves Saint Laurent. Projektant przerobił nazwę na Saint Laurent, pisane prostą czcionką. Riccardo Tisci, który zajął miejsce Christophera Bailey'a w brytyjskiej marce Burberry, również przeprojektował kultowe logo na bardziej minimalistyczne. Inspirując się luksusowymi domami mody, Zara nieoczekiwanie zmieniła swój logotyp, prezentując go na oficjalnych kanałach w mediach społecznościowych. Prosty napis drukowanymi literami już tak nie wygląda! Jest bardziej awangardowy i trochę w stylu retro.

Trendy 2019 – rzeczy, które są modne w tym roku >>>

Zara nieoczekiwanie zmieniła logo

Litery w logotypie Zary pozostały drukowane, ale w nowej odsłonie stoją blisko, nachodząc na siebie. Co więcej, litery „Z” i „R” zostały wywinięte, dając wrażenie bardziej oldschool'owego niż nowoczesnego klimatu. Nowe logo Zary figuruje na oficjalnej stronie sklepu internetowego. Za projektem stoi Fabien Baron i jego agencja reklamowa Baron & Baron, odpowiedzialna m.in. za okładkę książki Madonny, zatytułowanej Sex z 1992 roku. To nie pierwszy raz, kiedy hiszpańska marka w swojej 45-letniej historii zdecydowała się na zmiany w logotypie. Pierwszej podjęto się w 2010 roku, ale była tak subtelna, że niewiele osób nawet ją dostrzegło. W przeciwieństwie do niej, obecna jest swojego rodzaju rewolucją dla brandu. Zobaczcie w galerii, jak wygląda nowe logo Zary.