Organizacja PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) to światowe guru wśród obrońców praw zwierząt. Dlatego właśnie z PETA powstała nowa kolekcja H&M. Jak branża ubraniowa wspiera zwierzaki? Na przykład, wraz z ekspertami, poszukuje innowacyjnych alternatyw dla tkanin pochodzenia zwierzęcego. To właśnie od lat robi PETA. A teraz wspólnie ze szwedzką marką. Oczywiste jest, że jeśli dostaniemy inną piękną tkaninę, a designerzy H&M wykreują z niej fantastyczne ubrania, sięgniemy po nie. Bo w tę stronę idzie dziś świat - chcemy ratować planetę i chronić zwierzęta. Szukamy po prostu sposobów. A firmy działające zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju pomagają nam w tym. I to w świetnym stylu!

Kolekcja odzieży z nowej linii jest bowiem i modna i wygodna.  Wielkomiejska i bezpretensjonalna. A przede wszystkim – całkowicie wegańska.  Znajdziemy w niej innowacyjne tkaniny zastępujące te pochodzenia zwierzęcego i materiały pozyskiwane w sposób bardziej zrównoważony. Jak wygląda zastępowanie produktów zwierzęcych? Naukowcy stworzyli na przykład materiał o nazwie  FLWRDWN, który może być alternatywą dla puchu zwierzęcego. Powstał... z dzikich kwiatów. ECONYL to materiał powstały ze zużytych sieci rybackich, skrawków materiałów, wykładzin i odpadów podłogowych. Z kolei tworzywo VEGEA to roślinny substytut skóry, częściowo wykonany ze skórek winogron, łodyg i nasion wyrzuconych podczas produkcji wina. Kolekcję uzupełniają również wegańskie kosmetyki: szminki i kredki do oczu z certyfikatem The Vegan Society.

Jak to w H&M – kolekcja została tez fantastycznie zaprezentowana. Kreacje z linii „Co-Exist Story” sfotografował Johnny Dufort, a sesja odbyła się w Hillside Animal Sanctuary w Norfolk, jednym z największych sanktuariów dla uratowanych zwierząt gospodarskich w Wielkiej Brytanii. Oczywiście za zgodą PETA.

Ochrona zwierząt oraz roślinne alternatywy dla  materiałów pochodzenia zwierzęcego  to trzecia odsłona H&M Innovation Stories. Cały koncept ruszył na początku 2021 roku i obejmuje serię tematycznych kolekcji poświęconych promowaniu zrównoważonych materiałów, technologii i procesów produkcyjnych. Pierwsza z nich, „Science Story”, przedstawiała najnowocześniejsze, etyczne materiały, druga - „Colour Story” - zrównoważone metody pracy z kolorem. Trzecia udowadnia, że można stworzyć alternatywy dla materiałów pochodzenia zwierzęcego.

Kolekcja H&M Innovation Stories: Co-Exist Story będzie dostępna na hm.com i od 4 listopada w wybranych sklepach na świecie.