Większość z nas zapewne chce żyć bardziej ekologicznie, ale w dalszym ciągu często wydaje się to nam zbyt trudne, drogie i czasochłonne. A może to już się zmienia? Oto rozmowa z warszawiakami o tym, w jaki sposób oni dokładają swoją cegiełkę do ochrony środowiska. Zapytano więc kilka osób, co dobrego robią dla planety. W wideo znajdziesz ich odpowiedzi. Zainspiruj się!

Garnier: marka odpowiedzialna

Marka Garnier po raz kolejny pokazuje, że troska o środowisko jest prostsza, niż nam się wydaje. Udostępnij materiał z tą sondą uliczną i pokaż reszcie świata, jak może wyglądać odpowiedzialna postawa. W powszechnej świadomości pokutuje bowiem przekonanie, że nasze małe, codzienne działania i tak nic nie zmienią, bo największe znaczenie ma tutaj postawa wielkich firm i koncernów.

To jednak też powoli zaczyna się zmieniać, m.in. dzięki takim firmom jak Garnier. Marka od wielu lat prowadzi swoją działalność zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju. Zainaugurowała program społecznie odpowiedzialnego pozyskiwania surowców, opiera swoją produkcję na energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych i angażuje się w rozmaite proekologiczne inicjatywy.

Kosmetyki Garnier nie są testowane na zwierzętach (badania są prowadzone na modelach zrekonstruowanej skóry), ich formuły bazują na tzw. Zielonych Naukach, a wiele z ich opakowań pochodzi z recyklingu i jest biodegradowalnych. Firma zobowiązała się też, że do 2025 r. ich wszystkie odnawialne składniki będą pozyskiwane w sposób zrównoważony.

Materiały prasowe

Kosmetyki Garnier: dla świadomych osób

Pamiętajmy jednak, że bez naszych małych, zielonych kroków, niemożliwa będzie jakakolwiek zmiana. Nie tylko na co dzień, ale również podczas zakupów bądźmy zatem świadomymi konsumentami, którzy wspierają proekologiczne postawy wielkich firm. 

Produktami, którym warto się przyjrzeć, są pielęgnacyjne perełki od marki Garnier. Kultowe serum z wit. C (o stężeniu 3,5%) na przebarwienia uzupełniono ostatnio o głośną nowość – rozświetlające serum z witaminą C (o stężeniu 10%) na noc. Dlaczego na noc? Bo to właśnie nocą nasza skóra jest najbardziej podatna na działanie pielęgnacyjnych składników, w tym przypadku wit. C i kwasu hialuronowego. Dzięki temu nasz rytuał jest kompletny, a my... możemy spać spokojnie. 

Zobacz także:

To serum jest kolejnym produktem marki Garnier zasilanym Zieloną Nauką. Zawartą w nim wit. C pozyskuje się z kukurydzy w procesie syntezy i fermentacji, z poszanowaniem zasad zielonej chemii, która opiera się na wykorzystywaniu surowców odnawialnych, minimalizacji zużycia energii i redukcji odpadów. 


Materiały prasowe

Kolejnym kosmetykiem, który z pewnością sprosta oczekiwaniom wszystkich świadomych konsumentów, jest Garnier Fructis Hair Food Pineapple – maska do długich, matowych włosów. Można jej używać aż na trzy sposoby – jako maskę, odżywkę albo produkt bez spłukiwania. Zawiera aż 97% składników pochodzenia naturalnego, w tym olejki roślinne oraz ekstrakt z organicznego ananasa. Formuła produktu jest wegańska* i w 99% biodegradowalna**.

* Nie zawiera składników pochodzenia zwierzęcego lub pochodnych.
** Zgodnie z OECD 301 lub równoważnym testem.

Materiały prasowe

I last but not least – balsamy do ciała GARNIER Body Superfood. Nasze serce skradło regenerujące masło z cocoa butter, ale do wyboru jest jeszcze nawilżający krem-żel z arbuzem, odżywczy krem z olejem z awokado czy kojący krem z aloesem. Te balsamy są wielozadaniowe i gwarantują nawilżenie na dłużej. Zawierają od 96% do 97% składników pochodzenia naturalnego. Zatwierdzono je przez organizację Cruelty Free International.

Materiały prasowe

 

Wszystkie te proekologiczne działania marki realizowane są w myśl przyjętego w 2020 roku programu GREEN BEAUTY, który określa ZIELONE ZOBOWIĄZANIA GARNIER, czyli kompleksowe działania dla zrównoważonego rozwoju.

Od lat działamy w imię piękna naszego, jak i planety. Kierujemy się hasłem „maksymalna skuteczność przy zredukowanym wpływie na planetę”. Zielone Zobowiązania Garnier to początek podróży w stronę zrównoważonej, zielonej przyszłości, a my mamy nadzieję, że będziecie nam w niej towarzyszyć – mówi Justyna Garbowska - dyrektor marketingu Garnier.