O pasji, która zamienia się w pracę mówi się dużo i zazwyczaj w formie marzenia. Z Filipem Turowskim znanym jako Głodny Świata rozmawiałam o tym, jak udało mu się stworzyć biznes oparty na hobby i czemu – wbrew pozorom – nie jest to droga prosta. Podobnie jak wielu absolwentów psychologii po studiach trafił do agencji reklamowej. Po pewnym urlopie jednak poczuł, że powrót do pracy kojarzy mu się z nieprzyjemnym obowiązkiem. Zrozumiał, że inaczej chce ułożyć swoje życie. W tym momencie rzucił pracę i ruszył w roczną podróż dookoła świata. W swojej wyprawie poznał wielu ludzi, ale także zasmakował lokalnych kuchni.

„Czy każdy musi mieć swój styl?” – Sylwia Antoszkiewicz w kolejnym odcinku #girlsASK >>>

To właśnie ta podróż stała się fundamentem jego nowego zajęcia. Filip od zawsze zafascynowany kuchnią i innymi kulturami zaczął organizować warsztaty kulinarne, na których opowiadał o swoich przygodach i przybliżał uczestnikom kuchnie z różnych stron świata. Nie był to przypadek. Na pomysł wpadł jeszcze przed wyjazdem i z zapałem uczył się tajników lokalnych kuchni w każdym miejscu, które odwiedził. Z tego niewinnego pomysły wykiełkował biznes. Dziś organizuje nie tylko warsztaty, ale także podróże kulinarne po różnych zakątkach Polski i świata. Własny biznes ma wiele blasków, ale ma także cienie. Szczególnie trudna okazała się dla Filipa rzeczywistość postpandemiczna, ale nawet na to znalazł rozwiązanie. Dziś więcej jeździ po Polsce i na nowo odkrył region, z którego sam pochodzi – Podlasie. Wielu osobom kojarzy się z bocianami i sielskimi krajobrazami, chatami ze strzechą. Tymczasem to region tajemniczy, istniejący na styku wielu kultur i religii, a na dodatek kulinarnie wyjątkowo ciekawy. To właśnie tam zabiera teraz kolejne grupy, które nie mogą uwierzyć, że tak niesamowite miejsca można znaleźć pod Białymstokiem.

#girlTALK i #girlsASK to internetowe show tworzone przez Karolinę Cwalinę. Każdy odcinek swoją premierę ma w czwartek o 21.00 na kanale YouTube. W ramach tych dwóch cykli prowadząca odpowiada na pytania widzów oraz rozmawia z zaproszonymi gośćmi na tematy takie jak: samorozwój, biznes, pasje, miłość czy macierzyństwo. To pierwszy taki projekt, gdzie silne, zdolne, przedsiębiorcze kobiety (i nie tylko) rozmawiają otwarcie o tym, co jest dla nich ważne, w co wierzą, co je bawi, ale też co je boli. Rozwinięciem odcinków jest podcast dostępny na także na Spotify i Apple Podcast.