Her Impact to polska platforma społecznościowa, która została stworzona w odpowiedzi na globalny problem społeczny, jakim jest słaba pozycja kobiet na rynku pracy w porównaniu do mężczyzn. Jej założycielki, Magdalena Linke-Koszek i Karolina Cwalina zostały nagrodzone statuetkami Kobieta Roku Glamour 2020 za swoją działalność. 

Ogólnopolska akcja rekrutacyjna

Dziewczyny wraz ze swoim zespołem nie ustają w działaniach. Niedawno ruszyła z ich inicjatywy ogólnopolska akcja rekrutacyjna, która jest pierwszym na taką skalę działaniem w naszym kraju, a ma ono na celu zaktywizowanie zawodowe Polek i aktywną pomoc potrzebującym kobietom.

Założycielka start-upu Magdalena Linke-Koszek zapytana o inspirację stojącą za stworzeniem akcji opowiada: Her Impact powstało w celu eliminowania problemu szklanego sufitu i nierówności na rynku pracy. Kampania rekrutacyjna jest naturalną kontynuacją naszych działań, które podejmujemy od roku i które mają na celu włączenie kobiet w rynek pracy.”

fot. materiały prasowe

Celem start-upu na kolejny rok jest między innymi wyjście poza granice stolicy, próba dotarcia do kobiet w całej Polsce i zaoferowanie im realnego wsparcia w postaci dobrej pracy.

Wybraliśmy partnerów, którzy oferują albo elastyczną pracę zdalną, albo bardzo dobre warunki zatrudnienia, które umożliwiają przeniesienie się do stolicy. Zależy nam przede wszystkim na tym, aby zaktywizować zawodowo kobiety z całego kraju, nie tylko z Warszawy. Głęboko wierzymy, że wiele kobiet znajdzie dzięki temu dobrą pracę,
odpowiadającą ich kwalifikacjom i ambicjom” - opowiada CEO Her Impact.


Jak można zatem wziąć udział w tej akcji? Na stronie Herimpact.co powstała specjalna zakładka, w której każda chętna dziewczyna może szybko i sprawnie stworzyć swoje CV na specjalnie opracowanych szablonach i skorzystać z porad przygotowanych przez ekspertki w zakresie rekrutacji i HR. Co dzieje się jednak dalej z życiorysami użytkowniczek po wysłaniu ich do bazy Her Impact?

Urszula Chwiećko (Chief Operating Officer w Her Impact) odpowiada. Życiorys, które dziewczyna zostawi lub stworzy na platformie Her Impact trafia do bazy, która zostanie posortowana, biorąc pod uwagę branżę i lata doświadczenia. W kolejnym kroku udostępniamy bazę naszym obecnym partnerom, którzy wspierali kampanię oraz z którymi współpracujemy. Biorąc pod uwagę swoje potrzeby rekrutacyjne, będą mogli sięgać do odpowiedniej grupy w każdym momencie, tym samym docierając do ciekawych kandydatek oraz zwiększając szansę naszych użytkowniczek na znalezienie wymarzonego miejsca pracy.”

Kampania rekrutacyjna trwa już od połowy czerwca i od Urszuli usłyszeliśmy również, że zainteresowanie nią jest bardzo duże i zdecydowanie przerosło prognozowane wyniki.

Od pierwszych dni kiedy kampania została uruchomiona codziennie na naszej stronie swoje CV tworzy lub zostawia od kilkudziesięciu do kilkuset dziewczyn. Dziś jeszcze nie sprawdziliśmy, ile nowych CV spłynęło do bazy, ale zaraz po długim weekendzie mieliśmy ich już ponad 1000! Kampania cały czas trwa, także zapraszamy dziewczyny do pozostawienia swojej aplikacji.” - zachęca Urszula Chwiećko.

A co jeśli ktoś z jakiś powodów nie chcecie brać udziału w kampanii? Na jakie inne sposoby Her Impact pomaga znaleźć pracę? Założycielki odpowiadają, że codziennie na platformie Her Impact oraz na Slacku publikowane są oferty pracy od firm partnerskich i osób prywatnych, prowadzących świetne biznesy. Co dwa tygodnie wysyłany jest także newsletter poświęcony w 100% poszukiwaniu pracy, w którym znajdują się wyselekcjonowane wskazówki HR oraz prawdziwe perełki rekrutacyjne. Poza tym Her Impact regularnie organizuje webinary i spotkania online, które mają pomóc w przygotowaniu do rozmowy rekrutacyjnej, napisaniu CV oraz dać kobietom wsparcie i pewność siebie, tak niezbędne w każdym procesie rekrutacji.