Zacznę może od tego, w końcu to Dzień Ojca, dla mnie w sumie Dzień Taty, że ja moją pierwszą miesiączkę dostałam, mając 13 lat. Był luty, ferie zimowe i siedziałam w domu z tatą. W zasadzie to wróciłam z sanek, na których byłam z koleżankami. Miałam dziwny ból w dole brzucha. Poszłam do łazienki i zobaczyłam krwawe plamki na beżowych majtkach. Nareszcie - pomyślałam. Ale też się trochę wystraszyłam. Niby byłam uświadomiona przez mamę, co i jak, niby czekałam, ale jednak było to coś nowego. Wyleciałam z łazienki i pobiegłam do taty, by mu powiedzieć, co i jak. Zaraz się zaczęło szukanie podpasek, czy są, czy może trzeba mi je kupić. Jak mnie boli brzuch, to może tabletkę. Tata zareagował bardzo fajnie (dzięki tato <3), ale też dla tego, że nigdy okres czy inne tego typu sprawy nie były w naszym domu tabu. Spokojnie jakoś się tym moim pierwszym krwawieniem zaopiekowaliśmy z tatą i poczekaliśmy do powrotu mamy, by jej obwieścić nowinę. I jest to super wspomnienie na dziś, które do mnie wróciło dzięki akcji marki Your KAYA, którą znacie zapewne z naszego cyklu Bleed It Out.  

Chatbot od Your KAYA z okazji Dnia Ojca – na pomoc w rozmowach o dojrzewaniu

Doskonale zdaję sobie sprawę, że nie w każdym domu jest tak jak w moim. Słyszałam historie koleżanek, które nawet z mamą nie mogły o miesiączce swobodnie pogadać, a co dopiero z tatą. Z różnych powodów. Dlatego tak cieszą takie inicjatywy, jak ta od Your KAYA. O co właściwie chodzi?

Otóż, dziś, w Dniu Ojca, startuje kampania kryje się ważne przesłanie: by ojcowie także angażowali się w życie dorastających córek, w czym pomoże im specjalny facebookowy chatbot! Dzięki niemu każdy tata będzie miał okazję przeprowadzić symulację rozmowy z córką, która właśnie stawia pierwsze kroki w okresowej rzeczywistości, tak aby lepiej się do niej przygotować – bez skrępowania, stresu i wstydu

„W Dzień Ojca pomyśleliśmy zwłaszcza o tych, którzy samotnie wychowują córki i nie zawsze są przygotowani na rozmowę o miesiączce. Postanowiliśmy dać im narzędzie, dzięki któremu będą czuli się pewniej i zdobędą trochę informacji, ale w prosty i przystępny sposób. Oczywiście zachęcamy do tej rozmowy wszystkich innych, bo nie ma absolutnie żadnych powodów, by dla kogokolwiek okres był tematem tabu i by otaczać go jakąś tajemnicą” – wyjaśnia Kaja Rybicka, współzałożycielka marki.

fot. materiał prasowe

Chatbot pomoże w otwartym komunikowaniu dziecku tego, że okres to naturalna sprawa. Pozwoli też zdobyć wiedzę, jakie środki intymne można stosować podczas krwawienia i jak zaradzić bólom miesiączkowym! Zatem trzymamy kciuki za szczere rozmowy o okresie!