Pewność siebie: dlaczego jest tak istotna?

Jak często strach przed tym, że nie dasz rady, powstrzymał cię przed zrobieniem czegoś spektakularnego? Ile żalu i smutku kosztowała cię ta sytuacja? Prawdopodobnie każda z nas miała w swoim życiu co najmniej kilka, tego rodzaju, przykrych momentów. Problem pojawia się jednak wtedy, kiedy nasze obawy są na tyle duże, że paraliżujący lęk i brak wiary we własne możliwości uniemożliwia nam walkę o spełnianie własnych marzeń i wyjście ze swojej strefy komfortu. 

Przyznaj – czy uczciwie i bez zawahania potrafisz powiedzieć, że wierzysz w siebie? Jeśli tak, najpewniej jesteś – świadomą swojej wartości i pewną siebie – ogromną szczęściarą! Część z nas ma z tym jednak niemały problem. A jak wiadomo, brak wiary we własne możliwości jest czynnikiem, który najczęściej powstrzymuje nas przez zawalczeniem o własne szczęście – czy to w tematach zawodowych, duchowych, czy też prywatnych. 

Estée Lauder w swoim niezwykłym projekcie „jESTÉEm sobą” łączy wszystkie kobiety, wspierając ich poczucie własnej wartości i pokazując, jak istotna na co dzień jest właśnie pewność siebie. Bez względu na to, jakie masz cele, plany na przyszłość, priorytety czy sytuację życiową, masz szansę układać swoje życie po swojemu – nie ulegając lękom, utartym stereotypom czy wpajanym nam od dziecka wizjom dotyczącym tego, jak „powinna” zachowywać się dziewczyna/kobieta, a jak bezwzględnie nie. 

Chcemy, aby każda z nas z dumą kroczyła przez swoje życie ze świadomością swojej ogromnej wartości – mówią przedstawiciele marki Estée Lauder.

Estée Lauder x SWPS: wyniki badania na temat pewności siebie Polek

Marta Estée Lauder we współpracy z Kołem Naukowym Psycholog w Biznesie (SWPS) przeprowadziła ilościowe i jakościowe badania na temat pewności siebie wśród młodych kobiet w Polsce. Łącznie przebadano ponad 2500 respondentek (osób uczących się/pracujących, w wieku od 18 do 25 lat). 

Do badania wykorzystano następujące narzędzia: Zogniskowane Wywiady Grupowe (FGI – Focus Group Interview) oraz kwestionariusz podzielony na 4 części z zastosowaniem skali Rosenberga. Głównym celem badania było poznanie czynników, które mają wpływ pewność siebie, wiedza na temat tego, jak konkretne czynniki są postrzegane przez kobiety, jakie są ich wartości czy pasje

Okazało się, że w badaniach dostrzeżono duże zróżnicowanie pod kątem zainteresowań respondentek. Wynika to oczywiście z ich elastyczności i nabywania konkretnych preferencji wraz z wiekiem. Większość kobiet przyznała też, że to pieniądze są głównym środkiem do osiągnięcia ich celów – dzięki nim realizują swoje zainteresowania (w tym np. te dotyczące makijażu).

Nazwa inicjatywy Estée Lauder powstała w oparciu o wyniki badań – „„jESTÉEm sobą””. Idealnie odzwierciedla ona cel inicjatywy, ma za zadanie uświadamianie młodym kobietom, że te mogą pozostać sobą, bez względu na podejmowane przez nich decyzje czy jakiekolwiek inne okoliczności. 

Zobacz także:

Materiały prasowe

Wyniki badań przy współpracy z SWPS opublikowano w formie ikonografik i udostępniano je w mediach społecznościowych marki. Co więcej, we współpracy z HerImpact powstała także seria inspirujących rozmów. Prowadzącą jest Nicole Petters z HerImpact, która porusza z gośćmi tematy dotyczący wyników badań.

Estée Lauder przygotowuje się już do kolejnych działań w ramach tej inicjatywy. Więcej informacji na ten temat znajdziecie na oficjalnym profilu na Instagramie marki, @esteelauderpoland. Przyznajemy uczciwie, że nie możemy się doczekać!