Do niedawna to oni stanowili o atrakcyjności instagramowego konta, a ich duża liczba zapewniała gwiazdom i influencerom współprace z wieloma markami. Obserwatorzy, bo o nich mowa, wraz z pojawieniem się możliwości ich kupienia (nawet na skalę kilkuset tysięcy), stracili na wiarygodności. I chociaż wciąż liczba followersów jest ważna, równie istotny jest inny wskaźnik popularności w mediach społecznościowych - zaangażowanie osób, które nas obserwują. Ten wyznacznik sprawdza, w jakim stopniu obserwatorzy reagują na treści pojawiające się na profilu. To znaczy, z jakim prawdopodobieństwem followersi są w stanie polajkować post, czy oglądają zamieszczone wideo do końca, komentują i odpowiadają na komentarze innych oraz czy wchodzą na profil i przeglądają pozostałe zdjęcia. Instagram opublikował ranking najbardziej zaangażowanych kont wśród modelek. Zaskakujące jest to, że zabrakło na nich największych gwiazd z branży, które (wydawałoby się) zdominowały platformę. Kendall Jenner (87,8 mln obserwatorów), Cara Delevingne (41,1 mln) i Gigi Hadid (38,6 mln) mają najwięcej obserwatorów, a mimo to nie generują takiego wskaźnika zaangażowania jak Kaia Gerber. 16-letnia córka Cindy Crawford stawia pierwsze kroki w świecie mody, ale już jest ulubienicą projektantów i ma szanse na powtórzenie sukcesu swojej mamy. Na Instagramie śledzą ją 3 miliony obserwatorów, co w porównaniu do jej starszych koleżanek nie robi takiego wrażenia. Jednak z najnowszego zestawienia wynika, że to jej konto cieszy się ogromnym zainteresowaniem. 

Instagram wprowadza funkcję, której wszyscy się obawiali >>>