W dzisiejszych czasach możemy mówić, że zero waste jest nową modą, jednak niewątpliwie jest to jeden z tych trendów, które po prostu są potrzebne. Nawet sklepy spożywcze wykorzystują ten fakt i na przykład od tego roku w sieci Carrefour testowane są opakowania zwrotne, których celem jest zmniejszenie ilości odpadów szkodliwych dla środowiska (m.in. plastiku). Lidl również szuka rozwiązań, które będą proekologiczne. Już teraz ich akcja „Kupuję, nie marnuję” jest testowana w wybranych sklepach. Na czym polega i czemu jest dobra dla środowiska?

Carrefour wprowadza system opakowań zwrotnych! Na czym polega akcja i jaki jest jej cel?>>>
 

„Kupuję, nie marnuję” – na czym polega akcja Lidla, która pozwoli Wam zaoszczędzić sporo pieniędzy?

Według badań MillwardBrown przeprowadzonych w 2017 roku dla Banków Żywności aż 34% ankietowanych wyrzuca żywność, głównie z powodu przegapienia terminu przydatności do spożycia. Wśród najczęściej marnowanych produktów znajdują się pieczywo (aż 51%!), wędliny, warzywa i owoce. Te liczby są naprawdę przerażające, biorąc pod uwagę, że w Polsce marnuje się aż 9 mln ton jedzenia rocznie! Oczywiście sklepy spożywcze są tylko dystrybutorem, ale również w pewnym stopniu przyczyniają się do tych statystyk. Z tego powodu Lidl postanowił walczyć z problemem. Jakiś czas temu w wybranych dyskontach pojawiły się specjalne półki z banerem „kupuję, nie marnuję”, na których znajdują się przecenione do 70% produkty takie jak chleb, który został upieczony poprzedniego dnia czy owoce i warzywa z widocznym krótkim terminem przydatności. Informacja o akcji sklepu pojawiła się najpierw na facebookowym profilu Foodsharing Wrocław ze zdjęciem regału z przecenioną żywnością. Lidl dopiero testuje to rozwiązanie, ale istnieje spora szansa, że akcja wejdzie na stałe do wszystkich sklepów.

„W Lidlu wierzymy, że odpowiedzialna firma może więcej. Może pomagać oraz ma realny wpływ na to, co dzieje się w naszym otoczeniu. Dlatego zrównoważony rozwój stanowi integralną część strategii firmy”, skomentował przedstawiciel firmy Lidl. Brawo!

Australia ograniczyła zużycie toreb foliowych o 80% zaledwie w 3 miesiące! >>>