Linia Evergeen marki Ochnik odważnie łącząc nowości z sentymentalnym wspomnieniem przeszłości. Obejmuje modele kurtek, które odegrały pewną rolę w historii popkultury – były środkami wyrazu konkretnych subkultur, a z czasem stały się ikonami pewnego stylu i niezależnie od upływu czasu wciąż wyznaczają kierunki w modzie. Bohaterkami tej linii są: ramoneska, kurtka typu biker, bomber jacket oraz forma nawiązująca do klasycznej dżinsowej katany. Każda z nich występuje w wersji damskiej i męskiej, wykonana jest z czarnej, lekko postarzanej skóry, a w detalach nawiązuje do swoich historycznych pierwowzorów.

Kurtka, nazywana w Polsce potocznie ramoneską, swoje powstanie zawdzięcza Irvingowi Schottowi, żyjącemu w Ameryce rosyjskiemu imigrantowi, który w 1928 roku, razem z bratem podpisał kontrakt z firmą Harley-Davidson na  zaprojektowanie i produkcję skórzanej kurtki motocyklowej. Tak powstał legendarny już dziś model Perfecto 618 ze wszystkim swoimi charakterystycznymi, funkcjonalnymi rozwiązaniami. Spopularyzowanie kurtki - która pierwotnie noszona była wyłącznie przez motocyklistów – oraz zaadaptowanie jej przez modę codzienną nastąpiło w latach 50-tych, po premierze filmu „Dziki” z Marlonem Brando w roli głównej. Swoją nazwę ramoneska zawdzięcza zaś Johnnemu Ramone – liderowi punkrockowego zespołu Ramones – który czyniąc z niej stały element swojego scenicznego wizerunku, dodatkowo ją upowszechnił. Z czasem uwielbiana przez tłumy ramoneska, zyskała również uznanie projektantów, którzy każdego sezonu prezentują nam kolejne wariacje na temat tej kultowej, dzielnie opierającej się kapryśnym trendom kurtki.

Podczas gdy ramoneska z biegiem lat w świadomości odbiorców popkultury coraz bardziej traciła swój pierwotny charakter i stawała się kurtką „rockową”, oraz w miarę postępującego rozwoju motoryzacji, coraz wyraźniej kształtował się również obraz nowoczesnej kurtki motocyklowej. Niska stójka, symetryczny zamek, wzmocnienia na ramionach, zamki w rękawach, wzmocnienia stabilizujące okolice kręgosłupa - to główne cechy bikera, którego twardy, sportowy styl, przywodzący na myśl ryzykowną jazdę na ścigaczu, pokochała zarówno „ulica”, jak i światowi projektanci.

W 1931 roku, firma Lee wprowadziła do produkcji słynną po dziś dzień kurtkę dżinsową - model 101J, która w odróżnieniu od wcześniejszych egzemplarzy była mocno dopasowana, co miało zapewnić kowbojom – ówczesnym klientom marki - większy komfort ruchu. Miała też na piersi dwie kieszonki przykryte klapkami, pas w dolnej krawędzi, mankiety, mały kołnierzyk, odcinany karczek oraz podwójnie stębnowane szwy. Dziś zapewne mało kto myśli o farmerskim pochodzeniu katany, która w latach 60-tych pojawiła się między innymi w filmie „Ostatni kowboj” z Kirkem Douglasem oraz w „Hud, syn farmera” z Paulem Newmanem i w dużej mierze to właśnie dzięki amerykańskiej kinematografii zyskała niezwykłą popularność. Gwiazdy kina pokochały dżins, a z wraz z nimi zaczęły go nosić całe rzesze ówczesnych kinomanów.

Historia tego modelu sięga czasów I wojny światowej, kiedy to Leslie Irvin – doświadczony skoczek i pilot – zaprojektował skórzaną kurtkę, która miała chronić pilotów  przed zimnem w otwartych wówczas kabinach samolotów. W czasach II wojny światowej klasyczna kurtka lotnicza  poddana została licznym zmianom, których efektem była zdecydowanie lżejsza i bardziej funkcjonalna forma. Wiele lat później, bomber jacket w swojej unowocześnionej postaci powróciła, jako element ubrania zbuntowanych przeciwko zastanej rzeczywistości „młodych-gniewnych” – skinheadów, scooterboys'ów oraz punków. Co prawda model ten, który w Polsce upowszechnił się pod nazwą flyers, a jego okres świetności przypadł na okres transformacji systemowej, nigdy nie popadł w zapomnienie, to jednak od kilku lat święci triumfalny powrót do kolekcji światowych kreatorów mody.