Projektant wykorzystał zasięg modelek w social media i to właśnie na Instagramiepojawiła się pierwsza informacja na temat współpracy. Kendall pochwaliła się przed ponad 26 milionami (!) swoich followersów selfie z Olivierem Rousteingiem i Jourdan Dunn z czerwonego dywanu Billboard Music Awards. Dodała oczywiście,że mają dla fanów niespodziankę i poinformowała, że ma na sobie pierwsze ubrania z nowej linii H&M x Balmain

– Głównym celem dla mnie, jako projektanta jest rozmowa z moim pokoleniem. H&M daje mi jedyną w swoim rodzaju okazję do wprowadzenia wszystkich w świat Balmain, realizację odrobiny swoich marzeń i stworzenie #HMBalmaination: globalnej wspólnoty zasilanej hashtagiem. Współpraca z H&M była dla mnie niesamowicie naturalna, ponieważ H&M jest marką, z którą wszyscy czują się związani. H&M jest wyrazem jedności, której i ja jestem zwolennikiem – mówi Olivier Rousteing.

Czego spodziewamy się po tej kolekcji? Wszystkiego co najlepsze. I to nie tylko przez próbkę możliwości projektanta, którą zobaczyliśmy na czerwonym dywanie. Rousteing miał już okazję pracować przy tworzeniu kolekcji dla H&M i jest chyba jedynym projektantem, któremu się to zdarzyło w ciągu 11-letniej historii projektu. Jak to możliwe? Rousteing 10 lat temu pracował jako asystent u Cavalliego i dobrze pamięta jakie wyzwania stawia przed projektantem współpraca z sieciówką. Kolekcja H&M x Roberto Cavalli pojawiła się w sklepach w 2007 roku.

Rousteing podkreśla, że współpraca z sieciówką jest dla niego ważna nie tylko jako wyzwanie artystyczne, ale przede wszystkim biznesowe. Balmain jako marka z najwyższej luksusowej półki może sobie pozwolić na ograniczoną liczbę butików w stosunkowo niewielu krajach. Za pośrednictwem H&M, Balmain pojawi się dosłownie wszędzie.

– Niezmiernie cieszymy z tego, że możemy gościć Balmain jako naszego projektanta. Wszyscy w pełni zaangażowali się w to przedsięwzięcie. Balmain tworzy wyjątkowy styl łączący couture z modą z ulicy, który jest jednocześnie bogaty i bezpośredni, zmysłowy i pełen energii. Bliskie powiązanie ze światem show-biznesu i muzyki daje stylowi Balmain zaskakujący charakter – mówi Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor w H&M.

Kolekcja, zawierająca zarówno propozycje dla kobiet, jak i dla mężczyzn, pojawi się w sklepach 5 listopada. W tym roku po raz pierwszy skorzystać możemy z opcji zakupów przez internet.

Poprzednie współprace projektantów z H&M:

2004 Karl Lagerfeld

2005 Stella McCartney, Elio Fiorucci, Solange Azagury-Partridge

2006 Viktor & Rolf

2007 Roberto Cavalli

2008 Rei Kawakubo and Comme des Garçons

2009 Matthew Williamson, Jimmy Choo, Sonia Rykiel

2010 Sonia Rykiel, Lanvin

2011 Versace

2012 Versace, Marni, Maison Martin Margiela

2013 Isabel Marant

2014 Alexander Wang