W sieci pojawił się właśnie ranking najcenniejszych i najbardziej wartościowych marek na świecie według magazynu Forbes. Do Top 10 należą prawdziwi giganci, dlatego musimy przyznać, że zestawienie to nie należy do szczególnie zaskakujących.

Jak się zapewne domyślacie, pierwsza dziesiątka została zdominowana przez firmy związane z technologią – m.in. Microsoft, Google i Samsung. Nie zdradzimy teraz, kto wylądował na szczycie rankingu najcenniejszych marek na świecie (odpowiedź na to pytanie znajdziecie poniżej), ale jesteśmy pewne, że nie będziecie zdziwione wynikiem. W Top 10 są również Amazon, Toyota, a także Coca-Cola. My cieszymy się jednak najbardziej z tego, że ósme miejsce należy do naszego ukochanego Disneya.

Poza pierwszą dziesiątką znajdziemy m.in. McDonald's – popularna sieć restauracji zajęła chyba najbardziej pechową, bo 11. pozycję, Louis Vuitton, który wylądował na 15. miejscu, a tym samym stał się najcenniejszą marką odzieżową, Nike, Marlboro, Starbucks, czy Netflix. Wśród stu najcenniejszych brandów na świecie pojawiły się również koncerny motoryzacyjne, np. Ford i Porsche. A kto zamyka cały ranking? Otóż, ostatnie, czyli setne miejsce należy do KFC.

Przed opracowaniem i publikacją rankingu, przyjrzano się 200 światowym markom. Twórcy rankingu Forbes brali pod uwagę kilka aspektów. Jednym z nich (najważniejszym) była obecność danej firmy na rynku Stanów Zjednoczonych, co już na starcie deklasowało niektórych gigantów. Jednak główną pracą przy tworzeniu rankingu była dokładna analiza trzech ostatnich lat działalności wszystkich firm oraz dokładne przestudiowanie poziomu ich zarobków w tym czasie – to pozwoliło poznać realną sytuację każdej z marek.
 

10 Najcenniejszych marek na świecie - Top Ten MVBs (Most Valuable Brands)

1. Apple

2. Google

3. Microsoft

4. Facebook

Zobacz także:

5. Amazon

6. Coca-Cola

7. Samsung

8. Disney

9. Toyota

10. AT&T