Dyskryminacja mniejszości seksualnych jest zjawiskiem na dużą skalę, nie tylko w Polsce. Kilka miesięcy temu po zamieszkach w Białymstoku na pierwszym Marszu Równości, stowarzyszenie Miłość nie wyklucza zorganizowało głośną akcję, wspierającą społeczność LGBTQ+. W wielu miejscach m.in. w restauracjach, barach i galeriach powieszono plakaty z napisem „Tu jesteś u siebie, bo miłość nie wyklucza” jako sygnał bezpiecznej przestrzeni dla osób LGBTQ+. Popularna marka kosmetyków do włosów Pantene poszła o krok dalej i postanowiła usprawnić działanie salonów fryzjerskich w Wielkiej Brytanii pod kątem osób transpłciowych i niebinarnych, aby zapewnić im komfort korzystania z usług fryzjerskich i poczucie bezpieczeństwa w miejscu, w którym się znajdują.

#jestemLGBT to akcja na Twitterze, która ma przyczynić się do walki z agresją i homofobią. O co w niej dokładnie chodzi? >>>

Pantene wspiera osoby transpłciowe i niebinarne, wprowadzając udogodnienia do salonów fryzjerskich

Marka Pantene rozpoczęła współpracę ze społecznością LGBTQ+ i planuje usprawnić salony fryzjerskie w Wielkiej Brytanii. Band kosmetyków do włosów chce stworzyć listę miejsc, w których osoby transpłciowe i niebinarne (czyli te, które identyfikują się jako osoby o dwóch lub więcej płciach) poczują się akceptowalne i bezpieczne. Pantene rozpocznie tę transformację od edukacji i zwiększenia świadomości na temat LGBTQ+. Pierwszym krokiem jest nawiązanie współpracy z aktywistkami praw osób transseksualnych, Paris Lee i Angelą Ponse i krótkometrażowe wideo, w którym tłumaczą, jak ważną rolę pełnią włosy dla osób transpłciowych. Uważamy, że taka inicjatywa to wspaniała sprawa i dzięki temu wskaźnik dyskryminacji znacznie maleje. Czekamy na podobne ruchy w Polsce.