Moda cyfrowa – Co to takiego? O wirtualnych ubraniach i dodatkach w grach komputerowych i nie tylko w nowym odcinku podcastu „20 minut mody” rozmawiamy z Dominiką Szot

11 dolarów za oryginalne sneakersy Gucci? To możliwe, jeśli kupimy je w formie wirtualnej – za pośrednictwem specjalnej aplikacji włoskiego domu mody. Okazuje się jednak, że cyfrowe dodatki marki mogą kosztować znacznie więcej niż te same produkty w świecie rzeczywistym. Tak było w przypadku torebki Gucci sprzedanej na popularnej platformie gier online Roblox za 4115 dolarów, czyli o tysiąc więcej niż za „prawdziwy” produkt. 

Kto i dlaczego kupuje ubrania i dodatki, które nie istnieją naprawdę? Jak to się stało, że słynne domy mody, takie jak Louis Vuitton, Moschino czy właśnie Gucci zaczęły ubierać bohaterów gier komputerowych (i jakich)? A także o firmach, które oferują wyłącznie ubrania i dodatki w formie wirtualnej (w tym polskiej – Nueno) w najnowszym odcinku podcastu „20 minut mody” Magdalena Matuszek (Zawadzka) rozmawia z Dominką Szot, autorką podcastu o kobietach w gamingu „It's her game”, ambasadorką Her Impact i wiceprezeską operacyjną w Stream Cards. Posłuchajcie!