Podcast „20 minut mody” o wegańskich skórach z założycielką marki Alexandra K

Kiedy w marcu tego roku francuski dom mody Hermès ogłosił, że wprowadza do sprzedaży torebkę ze skóry z grzybni, w świecie mody zawrzało. Nic dziwnego, dotychczas znakiem rozpoznawczym marki były torebki ze skór naturalnych. Birkin, Kelly... to tylko najbardziej znane z nich, za które trzeba było zapłacić bajońskie ceny. Teraz jednak definicja luksusu się zmienia. W jego imię nie chcemy już narażać zwierząt na cierpienie. Na sercu leży nam też los środowiska. A z pomocą przychodzą najnowsze technologie. Dlatego wegańska skóra to już nie oksymoron. To się dzieje naprawdę! A Hermès wcale nie jest tu prekursorem. Przykład mamy choćby na polskim rynku.

Mowa o marce Alexandra K, która od 2014 roku tworzy torebki ze skór wegańskich, za które wielokrotnie była nagradzana przez organizację PETA (obok domów mody, takich jak Gucci, Michael Kors czy Burberry). A ostatnio do sprzedaży wprowadziła także sneakersy ze skóry... z winogron (są super!).

Jesteście ciekawi, co jeszcze oprócz grzybów i winogron wykorzystuje się do produkcji materiałów alternatywnych dla skór naturalnych? Jak wygląda proces produkcji? Jaka jest trwałość takich akcesoriów, jak czytać metki, a także, jak wyglądają początki ekomarki? Posłuchajcie najnowszego odcinka podcastu Glamour „20 minut mody”, którego gościem jest założycielka marki Alexandra K, Aleksandra Kościkiewicz. Zaprasza Magdalena Matuszek (Zawadzka).