To nie jest pierwsza, świetna kampania promująca Szwecję. Już w 2012 roku Szwedzki Związek Turystyki zaprezentował kampanię online z wykorzystanie platformy Twitter i mieszkańców tego kraju. Tym razem Szwedzi idą o krok dalej i 5 kwietnia wystartowali z kampanią "The Swedish Number".

"The Swedish Number", czyli Szwecja jako pierwszy kraj na świecie z własnym numerem telefonu. Od teraz wykręcając numer +46 771 793 336 jesteście w stanie dodzwonić się z całego świata do losowo wybranego Szweda bądź Szwedki, którzy są ambasadorami kampanii "The Swedish Number". Od teraz bez wychodzenia z domu możecie poznać Szwecję z zupełnie innej strony - po prostu dzwonicie i rozmawiacie na dowolny temat. 

Celem nowej kampanii turystycznej jest promowanie Szwecji z zupełnie nowej perspektywy - co ciekawe ambasadorzy akcji "The Swedish Number" nie zostali specjalnie przeszkoleni i nie będą wam sprzedawali zaprogramowanej gadki na temat tego, jaki ich kraj jest wspaniały. Nie chodzi tutaj o stricte reklamowanie i zachwalanie Szwecji, a zwykłą, szczerą rozmowę, w której jesteście w stanie bliżej poznać ludzi mieszkających w tym kraju. Start kampanii nieprzypadkowo zbiegł się z 250. rocznicą zniesienia cenzury. 

"W trudnych czasach, wiele krajów stara się ograniczyć komunikację pomiędzy ludźmi, jednak my chcemy zrobić coś zupełnie odwrotnego. Sprawiliśmy, że Szwecja jest pierwszym krajem na świecie z własnym numerem telefonu i daliśmy możliwość naszym rodakom odbierania połączeń c całego kraju i wyrażania siebie i swoich poglądów podczas takich rozmów" - komentuje Magnus Ling, szef Szwedzkiego Związku Turystyki.

Celem kampanii jest nie tylko zareklamowanie Szwecji jako kraju unikalnego i wartego zobaczenia, ale także pokazanie, że Szwedzi są dumni z miejsca, w którym żyją.