Siła jest kobietą 

A kobieta jest siłą. I odwagą, i niezależnością. Tak naszą kobiecość zinterpretowała młoda ilustratorka Anna Glik (@warstwy), którą do współpracy przy międzynarodowym projekcie zaprosiła kultowa marka Levi’s®. Słynący z denimowych projektów brand na całym świecie docenia się za bezkompromisowe zaangażowanie w sprawy społecznie ważne, jak inkluzywność, tolerancja i indywidualizm. A temat siły kobiet wciąż stanowi priorytet dla nas wszystkich. I właśnie dlatego Levi’s® zainicjował europejski projekt, prosząc ilustratorów i grafików z różnych państw o stworzenie kolaży interpretujących temat nowej kobiecości osadzony w lokalnym charakterze.

Każda społeczność mierzy się z innymi wyzwaniami, ma własny system wartości, który chce implementować i własne standardy, które niekoniecznie muszą być uniwersalne.

Zobaczcie, co w imieniu Polek skleiła Ania: 

Jako bazę do stworzenia swoich kompozycji ilustratorka wykorzystała zdjęcia wizerunkowe z najnowszej kolekcji Levi’s® i uzupełniła je motywami bezpośrednio kojarzącymi się z naszą kulturą. W grafikach doszukacie się więc Syrenki Warszawskiej, która utożsamia siłę i niezależność. Na pracach Ani pojawiły się także wielokolorowe goździki, które symbolizują brawurę, miłość, i tęsknotę, a także podziw i wdzięczność. Fruwające dookoła kolaży motyle utożsamiają natchnienie, piękno, przemianę zewnętrzną i świadomość, oświecenie oraz głębsze wejrzenie w naturę świata. W tle wiejskie polany skąpane w letnim słońcu, blokowiska z wielkiej płyty i kultowe Polonezy, które od 1978 do 2002 roku produkowała Fabryka Samochodów Osobowych w Warszawie. Nie zabrakło również reliktów PRL-u, które pięknie wprowadzają odrobinę nostalgii i patriotyzmu. 

Siła jest kobietą, a Ania wraz z Levi’s® wyraziła to najpiękniej, jak to tylko możliwe. Takie właśnie jesteśmy i takie chcemy pozostać!