T-shirty w stylu vintage – Gdzie kupić i jakie są trendy?

Choć według prognoz zakupy w second handach są przyszłością branży mody (jak się domyślacie, wynika to m.in. z troski o środowisko), modne są nie tylko prawdziwe T-shirty vintage, ale i koszulki, które wyglądają jak one.

T-shirty w stylu retro powróciły na fali powrotu mody z przełomu lat 60. i 70. i właśnie mają swoje 5 minut. A może i więcej, bo choć popularnością cieszą się kolejny już sezon z rzędu, wciąż nam się nie znudziły. Doskonale wiedzą o tym popularne sieciówki i polskie marki odzieżowe, bo T-shirty w estetyce vintage bez trudu znajdziecie w ich najnowszych kolekcjach. I poznacie po charakterystycznych nadrukach i efekcie sprania. Wskazujemy naszym zdaniem najpiękniejsze modele. Spodobają się zarówno fankom francuskiego stylu, jak i miłośniczkom kultowych włoskich brandów. Noście je w połączeniu z niebieskimi jeansami – najlepiej o szerokich nogawkach i denimowych kurtek. A także skórzanych mini, babcinych kardiganów i wysokich kozaków na słupku.

Jakie jeansy będą modne w 2021 roku, a jakie NIE? Podsumowujemy najważniejsze trendy >>>

T-shirty w stylu vintage – Najważniejsze trendy retro:

T-shirty w stylu vintage dla fanek francuskiego stylu z przełomu lat 60. i 70.

Coś dla fanek „Aniołków Charliego”, Festiwalu w Woodstock i Jane Birkin z przełomu lat 60. i 70. A także francuskiego stylu w ogóle, bo to jedne z ulubionych T-shirtów paryżanek. Ich znakiem rozpoznawczym jest kontrastowa lamówka – najczęściej w czerwonym, granatowym albo pomarańczowym kolorze – przy szyi albo będąca wykończeniem mankietów. A także napis w tym samym kolorze, nierzadko – motywujące hasło (nie tylko w języku francuskim). 

Wśród naszych faworytów są T-shirty vintage dwóch polskich marek: Drivemebikini (nawet logo marki utrzymane jest w duchy vintage!) oraz Mova (specjalizującej się w „dziewczyńskich” tematach). Wśród tych pierwszych znajdziecie m.in. modele z napisem Révolution sexuelle (zdjęcie główne), Activité physique czy Sole. Mare. Vacanze. Wśród tych drugich – koszulkę La Famme, która wśród dziewczyn z branży mody stała się już kultowa.

T-shirty z nadrukami retro

Popularnością cieszą się jednak nie tylko nadruki w formie napisów, ale i grafik – najczęściej inspirowanych bohaterami kultowych kreskówek, a także T-shirty inspirowane amerykańskim stylem sprzed lat – podpatrzonym na uczelniach albo w tamtejszych parkach narodowych. Obok celowo „wypłowiałych” nadruków na koszulkach pojawia się efekt sprania. 

T-shirty z logo – archiwalne wzory

Hitem są także T-shirty z logo popularnych marek. Nie jest to jednak logo aktualne, ale wyciągnięte z archiwów. Bieżące kolekcje pod wpływem sentymentu stworzyły między innymi marki, takie jak: Levi's, Wrangler, Champion czy Lacoste.

T-shirty vintage marki Fiorucci

Renesans popularności przeżywa też włoska marka Fiorucci – niegdyś kultowa, do tego stopnia, że jej nowojorski butik nazywany był „dziennym Studiem 54” i odwiedzany przez artystów, takich jak Andy Warhol czy Madonna, później zapomniana. Odkąd – po zmianie właściciela – powróciła w 2017 roku, znów trumfuje. Nic dziwnego, przyciąga uwagę drapieżnymi wzorami i multikolorowymi nadrukami – w tym flagowym przedstawiającym dwa cherubinki niczym z obrazów Rafaela Santi. Który wybieracie?