Tłuszcze nienasycone oraz kwasy tłuszczowe omega-3 chronią organizm przed odkładaniem się tkanki tłuszczowej, powstawaniem komórek rakowych oraz poprawiają działanie układu nerwowego, w tym wspomagają koncentrację.

11 mitów fit girl, czyli wszystkie bzdury na temat treningu, ćwiczeń, diety i wymarzonej sylwetki >>>

Oto 5 rodzajów żywności, które zawierają dobre tłuszcze:
 

1. Ryby
Chude białka zawarte w rybach t.j. łosoś, tuńczyk, seriola i markela to bogate źródło cudownego kwasu omega-3. Połącz je z fasolą edamame dla podwójnej porcji zbawiennych tłuszczy.  

2. Pestki słonecznika
Wsyp garść np. do sałatki. Już 16 gramów zapewnia twojemu sercu niezbędną porcję ochronnych tłuszczy.

3. Oliwki
Siedem oliwek zawiera 3 gramy dobrych tłuszczy i tylko 28 kalorii. Podawaj je z oliwą z oliwek, zgniecionym czosnkiem, rozmarynem i skórką pomarańczową.

4. Masło
Jest o niebo lepsze od margaryny, która może zawierać niezdrowe tłuszcze przetworzone. Obojętność jednej łyżeczki stołowej na kromce pełnoziarnistego pieczywa to odpowiednia ilość.

5. Jajka
Białko wcale nie jest niezdrowe! Jeśli nie masz problemów z cholesterolem, jedz je w całości (maksymalnie do 4 w tygodniu). Żółtko zawiera kwasy omega-3.

Siostry Bukowskie polecają: przepis na wilgotny chlebek na słodko z mąki gryczanej i jabłka >>>