Victoria’s Secret – kontrowersje

Marka Victoria’s Secret przez lata promowała jeden – ściśle określony wizerunek kobiecego ciała, co mogłyśmy i mogliśmy zaobserwować m.in. podczas (cieszących się ogromnym zainteresowaniem) pokazów, a także kampanii. Co więcej, w 2020 roku magazyn The New York Times posądził szefów brandu o molestowanie modelek. Wśród osób, które miały dopuścić się karygodnego zachowania wobec kobiet współpracujących z marką VS, znalazł się m.in. Ed Razek. Czyli ex-dyrektor marketingu oraz przeciwnik promowania cielesnej różnorodności. Jego zdaniem Victoria’s Secret nie powinna zatrudniać modelek transpłciowych i tych, które noszą rozmiar większy od 34, ponieważ pokaz to „fantazja”. 

Gdy Ed Razek przestał pełnić funkcję dyrektora marketingu, marka zaczęła pracę nad poprawą swojego wizerunku, jak również nad dopasowaniem się do aktualnych standardów w branży mody, gdzie coraz więcej mówi się u różnorodności. Dość szybko zauważyłyśmy pozytywne efekty – w kampaniach VS zaczęły pojawiać się m.in. modelki noszące różne rozmiary oraz o różnych kolorach skóry. Teraz Victoria’s Secret zapowiedziała kolejne zmiany. O co chodzi?

Victoria’s Secret wprowadza spore zmiany!

W ubiegłą środę (16 czerwca) dowiedziałyśmy się i dowiedzieliśmy się, że marka Victoria’s Secret przeszła rebranding, a tym samym wprowadziła zmiany, dzięki którym będzie wspierać kobiety, jak również pozna ich potrzeby. Aby tego dokonać, rozpoczęto dwie inicjatywy: The VS Collective i Victoria's Secret Global Fund for Women's Cancers.

„Gdy świat się zmieniał, reagowaliśmy zbyt wolno” – stwierdził Chief Executive, Martin Waters, w rozmowie z The New York Times. – „Musieliśmy przestać myśleć o tym, czego chcą mężczyźni i skupić się na potrzebach kobiet” – dodał. 

The VS Collective to grupa, która przejmie funkcję Aniołków Victoria’s Secret i zacznie budować silniejszą więź z kobietami. Zajmie się tworzeniem nowych programów partnerskich, inspirujących treści, poza tym będzie wspierać (nie tylko) klientki w ważnych dla nich sprawach. W związku z tym marka zaprosiła do współpracy wyjątkowe kobiety z różnych środowisk, w tym Priyankę Choprę i Megan Riponoe, które od teraz będą pełnić funkcję rzeczniczek, a także Adut Akech (modelkę z Sudanu Południowego), Amandę de Cadenet (fotografkę i dziennikarkę z Los Angeles), Eileen Gu (chińską narciarkę), Paloma Elsesser (brytyjską modelkę i aktywistkę) oraz Valentinę Sampaio (brazylijską modelkę, a zarazem pierwszą osoba transpłciowa, która współpracuje z Victoria’s Secret). 

 

Natomiast w ramach drugiej z wymienionych w oficjalnym oświadczeniu inicjatyw, czyli Victoria's Secret Global Fund for Women's Cancers, marka zobowiązała się do przekazywania co najmniej 5 milionów dolarów rocznie na walkę z nierównościami rasowymi i płciowymi, jak również rozwój rozwiązań, które pomogą kobietom chorującym na raka. 

Podobno to dopiero część zmian, które chce wprowadzić Victoria’s Secret, aby zmienić swój wizerunek na lepsze i zbudować wyjątkową więź z kobietami na całym świecie. Jesteście ciekawe oraz ciekawi kolejnych inicjatyw?

Zobacz także: