W dobie powszechnej cyfryzacji, cyberbezpieczeństwo staje się jednym z kluczowych filarów codziennego funkcjonowania – zarówno w obszarze finansów, jak i życia prywatnego. Zakupy online, komunikacja w mediach społecznościowych, praca zdalna czy korzystanie z usług publicznych sprawiają, że użytkownicy pozostawiają w sieci coraz więcej danych, które mogą stać się celem cyberprzestępców. Świadomość zagrożeń i dostęp do realnego wsparcia ekspertów przestają być dziś dodatkiem, a stają się standardem odpowiedzialnego korzystania z cyfrowych usług. Dlatego kompleksowe podejście do cyberbezpieczeństwa, łączące nowoczesne technologie, edukację i szybką reakcję – ma kluczowe znaczenie dla budowania zaufania i poczucia bezpieczeństwa klientów.

Pekao_cyber_1920x1080_baner bez copy

CyberRescue – całodobowa ochrona w cyfrowym świecie

Bank Pekao doskonale rozumie, jak dynamicznie zmienia się krajobraz cyberzagrożeń i jak istotne znaczenie ma dziś realne poczucie bezpieczeństwa w świecie online. Dlatego systematycznie wdraża rozwiązania, które mogą wzmocnić ochronę klientów korzystających z bankowości elektronicznej, m.in. ochronę behawioralną czy logowanie do serwisu Pekao24 wyłącznie za pośrednictwem aplikacji PeoPay. Kolejnym krokiem jest bezpłatna usługa CyberRescue, która zapewnia klientom całodobowe wsparcie w sytuacjach zagrożeń w internecie, takich jak próby wyłudzeń, oszustwa czy kradzież tożsamości. Dzięki dostępowi do ekspertów 24/7 klienci mogą szybko i skutecznie reagować na incydenty – także te niezwiązane bezpośrednio z bankowością.

Udostępnienie usługi CyberRescue stanowi odpowiedź na nasilające się zagrożenia w cyfrowym świecie. Cyberprzestępcy coraz częściej sięgają po zaawansowane metody socjotechniczne i techniczne, aby uzyskać dostęp do danych lub środków finansowych. Bank Pekao, jako jeden z liderów innowacji w sektorze bankowym, konsekwentnie podnosi standardy ochrony, łącząc nowoczesne technologie z bezpośrednim wsparciem ekspertów. Równolegle prowadzi działania edukacyjne z zakresu cyberbezpieczeństwa, wspierając klientów w bezpiecznym poruszaniu się po internecie – zarówno podczas korzystania z mediów społecznościowych, jak i poczty elektronicznej.

– CyberRescue to odpowiedź na dynamicznie zmieniające się ryzyko w sieci. Chcemy, aby nasi klienci czuli się bezpiecznie, korzystając z usług cyfrowych, dlatego oferujemy im realne wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Bezpieczeństwo to nie tylko technologie, ale także szybka reakcja i edukacja. CyberRescue pozwala nam być bliżej klientów w trudnych momentach, kiedy liczy się czas i skuteczność działania – powiedział Michał Nagórka, dyrektor Centrum Bezpieczeństwa Banku Pekao S.A.

Co to oznacza w praktyce dla klientów korzystających z CyberRescue

Bank Pekao udostępnia usługę CyberRescue bezpłatnie klientom indywidualnym. Aktywacji można dokonać w serwisie Pekao24, w zakładce Oferty i wnioski, a następnie e-Usługi. Po uruchomieniu CyberRescue, w przypadku podejrzenia oszustwa, próby wyłudzenia danych lub innych zagrożeń w sieci, klienci mogą skontaktować się z zespołem ekspertów CyberRescue, którzy podpowiedzą, jak bezpiecznie postępować i wskażą szybkie, skuteczne działania pozwalające zminimalizować ryzyko. Dodatkowo użytkownicy usługi będą otrzymywać cykliczne informacje o aktualnych zagrożeniach online, w tym ostrzeżenia w sytuacjach, gdy pojawią się sygnały o próbach podszywania się pod Bank Pekao.

– Bank Pekao konsekwentnie podnosi standardy ochrony w kanałach cyfrowych. A nowa, bezpłatna usługa CyberRescue zapewnia klientom wsparcie ekspertów w sytuacjach zagrożeń online. To kolejny krok w strategii budowania zaufania i bezpieczeństwa w erze cyfrowej. Udostępniliśmy już szereg rozwiązań chroniących klientów przed cyberzagrożeniami, m.in.: logowanie dwuskładnikowe, ochronę behawioralną, wizytówki potwierdzające tożsamość dzwoniącego pracownika czy możliwość szybkiego blokowania kanałów dostępu i kart w aplikacji mobilnej PeoPay i serwisie Pekao24 w przypadku podejrzenia oszustwa (tzw. panic button). Dzięki tym działaniom Pekao konsekwentnie wzmacnia ochronę klientów w cyfrowym świecie podkreślił Robert Mazur, dyrektor Departamentu Cyberbezpieczeństwa w Banku Pekao S.A.

Nowa usługa dodana w portfolio Pekao

CyberRescue to także kolejna usługa dodana (VAS), która obok możliwości zakupu biletów parkingowych, miejskich, czy automatycznych opłat za przejazdy autostradami, pojawia się w bankowości elektronicznej banku. Oprócz tego, że usługa jest bezpłatna, działa w całym cyfrowym świecie, czyli chroni nie tylko w Pekao oraz jest dostępna „od ręki” w serwisie internetowym Pekao24.

– Podobnie jak przy wdrażaniu do naszej bankowości elektronicznej poprzednich usług dodanych, współpracujemy ze sprawdzonym partnerem – firmą specjalizującą się w ochronie przed zagrożeniami online, której rozwiązania cieszą się uznaniem na rynku. Dzięki temu nasi klienci zyskują dostęp do profesjonalnego wsparcia, które do tej pory było dostępne głównie w wyspecjalizowanych usługach bezpieczeństwa. Teraz – bez dodatkowych kosztów – mogą korzystać z ochrony, która wykracza poza bankowość i obejmuje cały cyfrowy świat. Moment udostepnienia tej usługi klientom nie jest przypadkowy. Przed świętami w sieci jest gorąco – zakupy online, promocje, paczki, szybkie przelewy. To moment szczególnie wzmożonej aktywności przestępców Dzięki CyberRescue nasi klienci mogą czuć się bezpieczniej, bo mają u boku ekspertów, którzy reagują natychmiast, gdy coś pójdzie nie tak dodaje Patryk Korus, dyrektor Biura Aktywizacji Kanałów i Procesów Cyfrowych w Banku Pekao S.A.

Więcej informacji o CyberRescue można znaleźć na stronie www.pekao.com.pl i www.pekao.com.pl/bezpieczenstwo/cyberrescue.

Materiał promocyjny Banku Pekao S.A.