Co to jest femtech? I jak może zmienić nasze życie?

Femtech to kategoria start-upów, których misją jest tworzenie produktów adresowanych tylko do kobiet. Dlaczego? Bo wcześniej technologia i medycyna koncentrowała się tylko na mężczyznach. Autorką nazwy „femtech” jest Ida Tin, współtwórczyni pionierskiej aplikacji do śledzenia cyklu Clue. Misją femtechu jest zniwelowanie tzw. gender health gap, czyli luki zdrowotnej, wykluczającej kobiety z badań i dostępu do opieki medycznej. Jest ponad siedemset chorób, które u kobiet diagnozuje się dłużej, niż u mężczyzn. Rozmawiamy z Sarą Marską-Maj, która zajęła się femtechem zawodowo i prywatnie. Na swoim profilu instagramowym femtech.poland popularyzuje skomplikowane technologiczne zagadnienia i uczula na nierówności w dostępnie do ochrony zdrowia. Teraz podzieliła się swoją wiedzą z nami.

Femtech podejmuje tematy, które dotąd były tabu

Nie bez powodu Ida Tin wprowadziła określenie femtech. Wcześniej, szukając finansowania, odbijała się od drzwi do drzwi, bo nikt nie chciał zainwestować w produkt z „menstruacją” w nazwie. Teraz na rynku pojawiły się już produkty, które pozwalają, dzięki domowym badaniom płynu menstruacyjnego, szybko zdiagnozować między innymi endometriozę. Kolejnym szybko rozwijającym się kierunkiem femtechu jest menopauza, wcześniej kulturowo całkowicie wykluczona z otwartej dyskusji. Brzmi wspaniale? Owszem, ale femtech ma też ciemne strony. Jesteście ciekawe jakie? Obejrzyjcie całą rozmowę.