Dołeczki Wenus to inaczej dwa wgłębienia, umiejscowione nad pupą, w okolicy lędźwiowej części kręgosłupa. Ich posiadaczki to prawdziwe szczęściary – dołeczki Wenus działają na mężczyzn jak magnez! Co oznaczają dołeczki Wenus i czy można je pozyskać za pomocą ćwiczeń?

Dołeczki Wenus na plecach – co oznaczają?

Dołeczki Wenus znajdują się na plecach, powyżej pupy, czyli w odcinku lędźwiowym kręgosłupa. Są to dwa wgłębienia powstające na skutek odpowiedniego napięcia więzadeł. Skóra w tym miejscu jest połączona za ich pomocą z kręgosłupem. Dołeczki Wenus występują najczęściej u osób szczupłych, o dobrym przepływie krwi w organizmie.
Dobre krążenie to zdrowe serce, odpowiednio dotleniony mózg i prawidłowa praca niemal wszystkich organów – jeśli więc posiadasz dołeczki Wenus, bardzo prawdopodobne, że pod tym kątem jesteś okazem zdrowia! Dołeczki Wenus mają również zaletę ważną dla kobiet, które cenią sobie udane życie seksualne. Ich posiadaczki mogą się pochwalić dobrym krążeniem, co – zdaniem ekspertów – przekłada się na dłuższe i intensywniejsze orgazmy. Posiadanie dołeczków Wenus oznacza zatem, że jesteś w stanie czerpać więcej przyjemności z seksu, przy okazji mocno oddziałując na mężczyznę.

Dołeczki Wenus na plecach – powstaną po ćwiczeniach?

Choć wydawać by się mogło, że dołeczki Wenus są dziedziczne, tak naprawdę wcale tak nie jest – nawet jeśli oboje rodziców ich nie posiadają, dziecko może je mieć. Co jednak w przypadku, gdy nie urodziłaś się z tymi dwoma wgłębieniami w plecach, a chciałabyś je mieć? Nic straconego – możesz je zdobyć za pomocą ćwiczeń! Ważną rolę odbywa tutaj figura. Aby uzyskać dołeczki Wenus, musisz osiągnąć wagę prawidłową dla swojego wzrostu. Jeśli już ją masz, możesz przystąpić do ćwiczeń.
Kluczem do zdobycia dołeczków Wenus jest intensywny trening, skoncentrowany na odcinku lędźwiowym kręgosłupa. W tym miejscu powstają wgłębienia – są umocowane do kręgosłupa za pomocą ścięgien. Wzmacniając mięśnie pleców w tym miejscu, szczególnie wokół punktu ich powstawania sprawisz, że powstanie delikatny nacisk na ścięgna, a w konsekwencji pojawią się również dołeczki Wenus.

Zespół policystycznych jajników (PCOS) – co to takiego i jak go leczyć? >>>

Dołeczki Wenus na plecach – polecane ćwiczenia

Dołeczki Wenus wykształcą się w wyniku ćwiczeń, skoncentrowanych na odcinku lędźwiowym kręgosłupa. Wybraliśmy kilka, które pomocą ci w osiągnięciu celu. Pamiętaj, by ćwiczenia wykonywać na macie lub materacu i nie ponad swoje siły – przetrenowanie może prowadzić do bolesnych kontuzji i bólów kręgosłupa.

Dołeczki Wenus – ćwiczenie nr 1

Połóż się na macie lub materacu w pozycji na brzuchu. Wyciągnij ręce przed siebie, a następnie unieś tułów oraz ręce do góry – postaraj się nie odrywać bioder od ziemi, by pozwolić pracować mięśniom kręgosłupa. Wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund, a następnie delikatnie opuść tułów na matę. Ćwiczenie powtórz w 5 seriach po 10 razy. Wykonuj je cztery razy w tygodniu.

Dołeczki Wenus – ćwiczenie nr 2

Połóż się na macie lub materacu w pozycji na brzuchu. Ręce ułóż wzdłuż ciała, a następnie unieś nogi do góry. Postaraj się ich nie uginać w trakcie, oraz nie odrywać bioder od podłoża. Wytrzymaj w tej pozycji 5 sekund, po czym opuść nogi na matę. Ćwiczenie wykonuj w 5 seriach po 10 powtórzeń – najlepiej cztery razy w tygodniu.

Zobacz także:

Dołeczki Wenus – ćwiczenie nr 3

Połóż się na macie lub materacu w pozycji na plecach – dłonie ułóż pod pośladkami. Następnie rozłóż nogi mniej więcej na szerokość ramion i wypchnij biodra w górę. Postaraj się nie dotykać rąk ułożonych na macie w trakcie tego ćwiczenia. Wytrwaj w tej pozycji około 15 sekund, a następnie delikatnie opuść biodra na matę. Ćwiczenie wykonuj w 2 seriach po 4 powtórzenia, dwa razy w tygodniu.

Joanna Przetakiewicz zdradziła swój patent na piękne błyszczące nogi. Będziecie zaskoczone! >>>

Dołeczki Wenus – ćwiczenie nr 4

Połóż się na macie lub materacu w pozycji na plecach – ręce ułóż swobodnie wzdłuż ciała. Unieś jedną nogę najwyżej, jak tylko jesteś w stanie, a następnie postaraj się wykonać nożyce przy jej użyciu, czyli spróbuj narysować kształt półksiężyca w powietrzu. Ćwiczenie wykonuj przez około 15 sekund, po czym zmień nogę. Ten rodzaj treningu wymaga 5 serii, każda po 5 powtórzeń na jedną nogę.