Zakupy na Instagramie to żadna nowość. Za pomocą funkcji o takiej właśnie nazwie marki bez problemu mogą przekształcić profil w witrynę sklepową, na każdym obrazie oznaczyć do pięciu produktów, a w przypadku karuzeli nawet dwadzieścia. Taka opcja od 12 czerwca możliwa jest także dzięki Instagram Stories. Korzystające z tej opcji firmy nie ukrywają, że dzięki temu odnotowali zdecydowanie zwiększony ruch na swoich profilach, a co za tym idzie oczywiście przyrost przychodów. Jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia i choć Instagram wprowadził już mnóstwo udogodnień dla swoich użytkowników, z czego niektóre podpatrzył u innych, ale i na pewne, jak IGTV wymyślił sam, postanawia jeszcze szerzej podziałać w temacie e-commerce'u. 

Instagram pracuje nad nową aplikacją do robienia zakupów

Opcja robienia zakupów na Instgramie to za mało. Twórcy tej aplikacji doszli do wniosku, że na rynku powinna pojawić się nowa stricte shoppingowa apka. Według serwisu The Verge platforma należąca do Facebooka prowadzi już prace nad wprowadzeniem aplikacji, która prawdopodobnie może nazywać się IG Shopping. Czym będzie różnić się od tradycyjnego Instagrama? Tym, że dzięki niej bez problemu przejrzymy produkty obserwowanych przez nas marek i sklepów. A następnie oczywiście dokonamy ich zakupu. Sam Instagram milczy jeszcze w tym temacie, więc nie wiadomo, kiedy aplikacja IG Shopping miałaby ujrzeć światło dzienne. Sam proces tworzenia, a następnie testów może być bardzo długi, a także nie dać zadowalających efektów. Platforma nie wypuści produktu, który nie będzie w stu procentach dopracowany, gdyż zanosi się na ogromne przedsięwzięcie. Jesteśmy jednak przekonani, podobnie zapewne jak większość ekspertów od zakupów w sieci, że taka apka mogłaby znacząco wpłynąć na rynek e-commerce'u i rozwinąć go na jeszcze większą skalę.

ZOBACZ TAKŻE: Mijają 2 lata od pojawienia się InstaStories! Jak zmieniała się funkcja Instagrama?