Comic Relief: co to takiego?

Comic Relief to brytyjska organizacja charytatywna stojąca za rozmaitymi projektami niosącymi szeroko pojmowaną pomoc osobom potrzebującym w Wielkiej Brytanii i Afryce. Utworzona w 1985 przez ludzi ze świata brytyjskiej kultury i rozrywki, zwłaszcza specjalizujących się komedii (stąd nazwa organizacji), jest kojarzona przede wszystkim z Dniami Czerwonego Nosa (Red Nose Days), organizowanymi od 1988 roku co dwa lata.

Ich klimat przypomina odrobinę polskie finały Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, z tym że zamyka je wieczorne show telewizyjne, w którym informacje na temat działań pomocowych są urozmaicane zabawnymi skeczami i wystąpieniami znanych i lubianych przedstawicieli show-biznesu z Wysp. Zwykle nawiązują one do popularnych w danym momencie produkcji komediowych lub innych wielkich hitów, którymi żyje świat.

Jamie Dornan w komicznej reklamie Eurowizji

W tym roku Comic Relief na tapet wzięła Konkurs Piosenki Eurowizji i to właśnie na nim skupił się wiralowy klip, o którym wszyscy aktualnie mówią wszyscy (finał Dnia Czerwonych Nosów 2023 poprowadzili: David Tennant, Paddy McGuinness, Zoe Ball, Joel Dommett and AJ Odudu). Do nakręcenia skeczu zaproszeni zostali: Graham Norton, Sam Ryder, brytyjska piosenkarka Lulu, Jamie Dornan oraz Gordon Ramsay.

Ten ostatni w zaprezentowanych eliminacjach do Eurowizji zagrał na swojej piszczałce piosenkę  „Wyszły w pole kurki trzy” (ang. „Twinkle, Twinkle, Little Star”) – z efektem takim, że gdybyśmy nie znali tytułu, naprawdę trudno byłoby się domyślić.

Z kolei niezapomniany Christan z hitowego erotyku „Pięćdziesiąt twarzy Greya” postanowił wykonać kawałek Adele „Someone Like You”. Jedyny szkopuł był taki, że... Jamie Dornan stracił głos, więc z jury porozumiewał się za pomocą kartek. Zabawne? A jakże. Rozczulające? Owszem. W dobrej sprawie? Jak najbardziej! Krótko mówiąc: zobaczcie. Naprawdę warto.