Gruziński projektant Demna Gvasalia stoi za sukcesem młodej marki Vetements. Rzemiosła uczył się na prestiżowej uczelni Royal Academy of Fine Arts w Antwerpii, a praktykę zdobywał w zespole projektowym Maison Martin Margiela i Louis Vuitton.

W 2015 roku na stanowisku dyrektora kreatywnego domu mody Balenciaga zastąpił Alexandra Wanga, a podczas paryskiego tygodnia mody zaskoczył wszystkich kolekcją wiosna-lato 2016 marki Vetements. Już wtedy świat mody wiedział, że Demna jeszcze nieraz namiesza. 

Kilka dni temu warszawski dom handlowy Vitkac prezentował w swojej ofercie bluzę zaprojektowaną przez markę Vetements specjalnie na nasz rodzimy rynek. Czarna, oversize'owa bluza z logotypem Vitkac na przodzie i Hymnem Polski na plecach okazała się hitem i wyprzedała się w mgnieniu oka. Nikogo nie przestraszyła cena - za patriotyczną bluzę Vetements trzeba było zapłacić 2 639 złotych. 

Pamiętacie koszulki z orłem projektu Roberta Kupisza z 2012 roku? Okazały się hitem sprzedażowym i od razu zwojowały czerwone dywany i ścianki większości wydarzeń w Warszawie - co prawda w porównaniu do bluzy z Hymen Polski kosztowały zaledwie 350 złotych.