Lockdown zmusił większość z nas nas do zmiany dotychczasowego stylu życia. Żeby w miarę normalnie funkcjonować nowych okolicznościach, musieliśmy się nauczyć łączyć biuro z miejscem, w którym do tej pory spędzaliśmy czas przed i po pracy, znaleźć w nim miejsce również na salę treningową i strefę relaksu z kinem domowym, kiedy do tego normalnego ciagle pójść nie można. Podczas kwarantanny być może nauczyliśmy się dużo nowego, także o nas samych, oraz nieświadomie wprowadziliśmy zdrowe, zdrowe nawyki. Na przykład, chodzenie boso po domu. Bo kiedy nagle spotkania firmowe przestały wymagać od nas eleganckiego outfitu w całości, bo jego dół mogły stanowić dresowe spodnie, tym samy uwolniliśmy też nasze stopy od butów. I bardzo dobrze. Nie ma bowiem nic lepszego niż chodzenie w czterech ścianach bez żadnego obuwia.

Rytuały wyciszające i odprężające, które pozwolą zachować spokój >>>

Czy warto chodzić boso po domu? Badania mówią, że tak! 

Dlaczego warto chodzić boso o domu? Jednym z dość oczywistych argumentów bierze się stąd, że to przecież brak obuwia jest środowiskiem naturalnym dla naszych stóp. Właśnie dlatego zaleca się, aby małe dzieci uczyły się chodzić właśnie bez butów. To może wyeliminować wiele problemów zdrowotnych, z jakimi mogłyby się borykać w przyszłości. Żeby to udowodnić, przeprowadzono mnóstwo badań i dowiedziono, że chodzenie boso ma także zbawienny wpływ na zdrowie dorosłych. Bardzo ciekawie argumentują to np. uczeni z z Ithaca College School of Health Sciences and Human Performance. Ich zdaniem, aby nasze nogi mogły właściwie funkcjonować, potrzebna jest właściwa współpraca dużych mięśni nóg i stóp z niewielkimi i niedocenianymi mięśniami w stopie. A niezwykle kluczową częścią tej współpracy jest przepływ informacji o podłożu, odbieranych właśnie przez te niewielkie mięśnie. Oczywistym jest więc, że kiedy zakładamy obuwie, siłą rzeczy utrudniamy przepływ tych informacji. Właśnie dlatego tak istotne jest, aby oswobodzić stopy, kiedy tylko jest to możliwe. A przy okazji wykorzystywać warunki, w jakich przebywamy i wykonywać drobne ćwiczenia.

Ćwiczenia na uda i łydki - popracuj do lata nad pięknymi nogami >>>

Gołe stopy równa się prosta zdrowa sylwetka 

Chodzenie boso zdecydowanie rekomenduje Eleanor Burt, ekspertka od zdrowej sylwetki, o której dużo pisze na swojej stronie posture-ellie.com oraz na Instagramie @posture.ellie. W rozmowie z GLAMOUR UK Eleanor mówi: - Jeśli twoje fundamenty są słabe, interakcja twojego ciała z podłożem nie jest wystarczająco stabilna, a cała jego biomechanika jest wyłączona. Praca nad siłą i mobilnością stóp będzie więc miała znaczący wpływ na to, jak się czujesz i poruszasz. Jej zdaniem to, że nasze stopy nie są niczym obciążone, pozwala na rozluźnienie palców i wprawienie w ruch mięśni, które w butach nie mają nic do roboty. To według Eleanor ma drogocenne działanie na nasze nogi i miednicę. A jeśli nasza miednica ma się dobrze, kręgosłup lepiej się trzyma, a wraz z nim ramiona i szyja. Czyli dzięki gołym stopom zyskuje cała sylwetka. - Jeśli nie spróbujesz wzmocnić i zmobilizować swoich stóp, nie uświadomisz sobie, jak cudownie możesz poczuć się we własnym ciele – mówi Eleanor.

Ćwiczenia na łydki w domu krok po kroku, przykłady i zalety ćwiczeń wysmuklających łydki >>>