Popularność na YouTube niesie za sobą nie tylko miliony wyświetleń, tysiące komentarzy i subskrypcji czy rozpoznawalność zarówno w internetowym, jak i realnym świecie. Sława w sieci wiąże się też z inną kwestią, która dla wielu początkujących twórców jest najważniejsza, a mianowicie z pieniędzmi. Współcześnie youtuber i infuencer są jednymi z najczęstszych odpowiedzi na zadawane dzieciom pytanie „Kim chcesz zostać, gdy dorośniesz?”. Ten zawód to praca na pełen etat, a wynagrodzenie za jej wykonywanie może zaskoczyć nawet największych sceptyków.

Sława na YouTube, czyli ile zarabiają najpopularniejsi youtuberzy

Najpopularniejsi twórcy zarabiają nawet miesięcznie kilkanaście tysięcy złotych! Pensja youtubera zależy w znacznej mierze od stopnia jego popularności. Przychód z wyświetlanych filmów jest tylko cząstką wszystkich możliwych źródeł dochodu. Inne składowe to współprace z różnymi markami i publikowanie materiałów sponsorowanych, reklamy, wypuszczanie produktów sygnowanych własnym nazwiskiem czy nickiem, a także crowdfunding, czyli wpłaty fanów. Te wysokie liczby brzmią bardzo atrakcyjnie, jednak aby zacząć zarabiać na własnym kanale, trzeba osiągnąć pewien odgórnie narzucony przez serwis poziom oglądalności. Monetyzacja wideo jest możliwa dla kont, które posiadają co najmniej tysiąc subskrypcji, a same filmy były odtwarzane w ciągu 12 miesięcy przez 4 tysiące godzin.

Jak wybić się na YouTube? Porady

Początkujący twórcy nierzadko tygodniami głowią się, co nagrać na YT, żeby się wybić? Odpowiedź na to pytanie, nie jest oczywista. Choć niestety nie istnieje uniwersalny sposób na zdobycie popularności, to można zastosować kilka trików, które zwiększą oglądalność twojego kanału. Pamiętaj jednak, że mniej od ilości wyświetleń, liczy się ich jakość. O tym, ile zysku przyniesie film, decyduje liczba obejrzanych reklam, nie zaś samych odtworzeń wideo. Oto kilka porad, jak wybić się na YouTube i rozpocząć swoją karierę:  

  • zajmij się tematem, który dobrze znasz – obecnie na YouTube najlepszą oglądalność mają filmy z kategorii lifestyle i beauty, jednak jeżeli to nie twoja bajka, nie próbuj na siłę zmieniać swoich zainteresowań, a zajmij się tym, co faktycznie cię pasjonuje;
  • zawieraj w tytułach słowa kluczowe – tytuły nie tylko odpowiadają za to, czy widz kliknie w nasz materiał, ale również decydują o tym, jak wysoko w wyszukiwaniach wyświetli go sam serwis;
  • publikuj długie filmy – wartość krótkich wideo ma znaczenie tylko dla tego, jak pobrać filmy z YT. Dłuższe filmy zwykle wyświetlają się wyżej w wyszukiwaniach niż filmy krótkie. Nie chodzi o to, by zanudzać widzów, ale przeciwnie, zainteresować go i maksymalnie wyczerpać poruszany temat;
  • bądź systematyczny – regularne publikowanie filmów sprawi, że ich oglądanie stanie się dla twoich odbiorców zwyczajem.

Jak wybić się ze swoim kanałem na YouTube? Wskazówki

Kiedy powstał YouTube, nie dostrzegano w nim potencjał do stworzenia biznesu. Wiele osób zaliczało serwis głównie do kategorii rozrywek, nie myśląc o możliwości pracy dla osób, które będę tę rozrywkę zapewniać innym. W ostatnich latach sposób myślenia o serwisach społecznościowych uległ całkowitej transformacji. Obecnie wiemy, że YouTube daje możliwość osiągnięcia zawodowego sukcesu, jednak konkurencja jest bardzo silna. Potrzeba dużej kreatywności, by dorównać twórcom, którzy oprócz ugruntowanej pozycji posiadają również rzeszę lojalnych odbiorców. Zanim zrezygnujesz i zaczniesz myśleć o tym, jak usunąć swoje konto na YouTube, stań do walki z konkurencją i spróbuj jak najbardziej urozmaicić swoje filmy. Niektóre rodzaje filmów, na przykład wywiady czy pogadanki, wymagają siedzenia przed kamerą i opowiadania, jednak w przeważającej części materiałów taka statyczna forma zupełnie się nie sprawdzi. Aby przyciągnąć widza, a dodatkowo zatrzymać go na kanale, postaw na dynamikę. Zacznij od kilku kluczowych kwestii:

  • wzbogać materiały o niestandardowe przerywniki, na przykład: dodatkowe efekty dźwiękowe, animacje lub grafiki;
  • kręć filmy pod różnym kątem, zmieniaj kadry i tło;
  • stwórz niepowtarzalne intro - pamiętaj, że największe znaczenie ma pierwsze kilkanaście sekund filmu;
  • wybierz dla wideo przyciągającą wzrok miniaturkę o wyróżniających się kolorach, która zaintryguje potencjalnych widzów;
  • układaj z filmów playlisty - dzięki temu po zakończonym odtwarzaniu jednego wideo YouTube zaproponuje widzowi właśnie twoje materiały, a nie innego twórcy, przez co pozostanie on na kanale dłużej