Pancakes fit to alternatywa dla tradycyjnych amerykańskich pancakes. Jeżeli prowadzisz zdrowy tryb życia, podane przez nas przepisy z całą pewnością przypadną ci do gustu - zdrowe pancakes zachwycają swoim smakiem. Ich przygotowanie jest łatwe i szybki, więc idealnie nadają się na śniadanie.

Pancakes fit – przepis na ciasto owsiane

Pancakes fit - ich sekret polega na tym, że nie zawierają mąki i cukru. Zamiast pierwszego z wymienionych składników, użyjemy płatków owsianych. Należy jednak podkreślić, że doskonale chłoną one wilgoć, więc po przygotowaniu, takie pancakes są dość suche. Nie jest to wadą, bowiem wiele osób lubi właśnie taką formę placków, jeżeli jednak zależy ci na bardziej wyrazistym smaku, dobierz ulubione dodatki. Poniżej prezentujemy przepis na fit pancakes owsiane.

Fit pancakes owsiane - składniki:

  • płatki owsiane (zwykłe, nie błyskawiczne) - 100 g,
  • mleko - 100 ml,
  • jajko - jedno,
  • proszek do pieczenia - łyżeczka,
  • cynamon - łyżeczka,
  • ekstrakt z wanilii - łyżeczka,
  • sól - szczypta,
  • olej rzepakowy do smażenia - łyżeczka.

Fit pancakes - przygotowanie:

płatki owsiane mielimy blenderem (nada się też malakser) do momentu, aż nabiorą konsystencji mąki. Dodajemy sól, cynamon, proszek do pieczenia i dokładnie mieszamy wszystkie składniki. W oddzielnym naczyniu mieszamy mleko, jajko i ekstrakt wanilii, dodajemy przygotowane wcześniej suche składniki i dokładnie mieszamy. Smażymy na patelni do momentu uzyskania złotego koloru. 

Podane proporcje wystarczą na 8-9 placków.

Pancakes fit – przepis na ciasto bananowe

Pancakes fit mogą być bardziej wilgotne i wyraziste. Wystarczy, że do ciasta dodamy banany. Przepis jest tak samo łatwy, jak w przypadku opisywanych wyżej owsianych pancakes, a przygotowanie - równie łatwe i szybkie. Nie lubisz spędzać całego poranka nad patelnią? Zatem polecamy ci przepis na zdrowe pancakes, które zachwycają owocowym smakiem. Zacznijmy od listy niezbędnych składników. Co będzie potrzebne?

Pancakes fit bananowe - składniki:

  • płatki owsiane (zwykłe, nie błyskawiczne) - 70 g,
  • jajka - 3,
  • obrane ze skórki banany - 2 dojrzałe owoce,
  • olej rzepakowy do smażenia - łyżeczka.

Krótka lista niezbędnych składników zwiastuje błyskawiczne przygotowanie potrawy i tak właśnie jest. Po kilku chwilach, na twoim stole zagości pyszne, zdrowe śniadanie.

Pancakes fit bananowe - przygotowanie:

przygotowane składniki umieszczamy w misce i dokładnie miksujemy ręcznym blenderem, aż do momentu uzyskania całkowicie gładkiej masy. Jeżeli nie mamy blendera, bardzo dobrze sprawdzi się malakser, ale uwaga - w tym przypadku, w pierwszej kolejności, mielimy płatki owsiane, aż uzyskamy konsystencję mąki. Następnie dodajemy jajka i banany i ponownie miksujemy, aż uzyskamy gładką masę.

Na patelnię wylewamy łyżeczkę oleju. Po rozgrzaniu, wylewamy ciasto. Smażymy przez kilka minut. Gdy na ;powierzchni pojawią się bąbelki (ciasto nie może być jeszcze ścięte), odwracamy na drugą stronę.

Podane proporcje wystarczą na 8-9 placków.

Pancakes fit – z czym podawać?

Pancakes fit doskonale smakują na sucho, ale jeszcze lepiej - z ulubionymi fit-dodatkami. Wariant podstawowy, idealnie komponuje się z miodem lub z miodowym syropem, przygotowanym z dodatkiem ulubionych owoców (wybornie smakuje z malinami lub jagodami). Doskonale sprawdzi się też "klasyka gatunku", czyli syrop klonowy.

Pancakes fit bananowe można podawać bez dodatków lub z dekoracją z plasterków świeżego banana i kawałków pomarańczy. Także w tym przypadku doskonale sprawdzi się syrop klonowy. Jeżeli możesz pozwolić sobie na odrobinę kalorycznego szaleństwa, polecamy spróbować placków z bitą śmietaną i z jagodami lub z truskawkami. Do dekoracji można użyć listków świeżej mięty.  

Zdrowe desery – 4 proste przepisy na fit słodycze bez wyrzeczeń >>>