IKEA jest międzynarodową korporacją chyba tylko w teorii. Już w Black Friday szwedzka firma pokazała nam, co sądzi o pogoni za zakupowym szaleństwem. W listopadzie opublikowała reklamę, która zamiast oferować nam jak największe promocje na zakupowy piątek, sugerowała klientom zachowanie zdrowego rozsądku i niekupowanie nowych rzeczy, a korzystanie z tych, które posiadamy w domu. Z okazji świąt IKEA również postanowiła zabrać głos w ważnej sprawie. Tym razem swoją reklamą marka próbuje nam przekazać, że najważniejszą rzeczą w tym magicznym okresie jest rodzina, o czym często w ferworze przygotowań do Bożego Narodzenia zdarza nam się zapomnieć.

Świąteczna reklama IKEA - jak wygląda?

Nowa reklama IKEA nosi tytuł: Czy my się znamy? Ma całkiem proste zasady – członkowie rodziny siedzą przy udekorowanym stole i odpowiadają na pytania. Jeśli odpowiedzą prawidłowo, mogą nadal spędzać czas z bliskimi, jeśli nie – muszą wstać i opuścić pomieszczenie. Na początku padają pytania o social media i funkcje aplikacji mobilnych. Każdy świetnie zna na nie odpowiedź. Później jednak pytania przestają dotyczyć mediów, a zaczynają odnosić się do rodziny. „Jakie jest marzenie Twojej żony” czy „Co miało wpływ na dzieciństwo Twojej babci?” to tylko niektóre z nich. Okazuje się, że są zbyt trudne dla uczestników gry. Bardzo szybko przy stole zostają tylko pojedyncze osoby.

IKEA dostarczy Wam teraz jedzenie do domu!>>>

Ważny przekaz świątecznej reklamy IKEA

 „Odkryłam, że wiem o mojej rodzinie mniej, niż o życiu niektórych celebrytów” – to jedna z kilku refleksji jakie padają pod koniec reklamy. Tą prostą grą IKEA chce nam pokazać, ile czasu poświęcamy na social media, podczas gdy tak naprawdę nie znamy dobrze osób, które są dla nas najbliższe. Mamy nadzieję, że ta reklama da większości odbiorców do myślenia i że chociaż na święta zdecydujemy się odłożyć telefon. IKEA pod koniec materiału ogłasza, że od 24 grudnia do 1 stycznia zawiesza aktywność w mediach społecznościowych. Czy inne marki pójdą w jej ślady i również tak zrobią? Świąteczną reklamę szwedzkiego przedsiębiorstwa obejrzycie powyżej w galerii.