Ze zdrowymi nawykami jest tak, jak z noworocznymi postanowieniami - najchętniej przekładamy je na „następny raz” albo tuż po wybuch słomianego zapału, po kilku dniach z ulgą porzucamy. Dlaczego często powielamy ten scenariusz? Najczęściej dlatego, że oczekujemy od siebie zbyt wiele, a zmiany, które próbujemy wprowadzić bywają zbyt drastyczne i przez to nie do zrobienia. Oto, co można zmienić od ręki - te zdrowe nawyki bez wysiłku wprowadzicie do codziennej rutyny od zaraz. 

ZOBACZ TAKŻE: Czy wysoki filtr SPF w kremie nawilżającym zapewnia wystarczającą ochronę? >>>

Filtr SPF

W naszej szerokości geograficznej filtr przeciwsłoneczny obowiązkowy jest przez cały rok - takie jest stanowisko dermatologów i warto wziąć sobie tę radę do serca. Oferta preparatów z filtrem przyjaznych makijażowi i ładnie wyglądającej, zmatowionej cerze jest wbrew pozorom bardzo szeroka, a tłuste i barwiące na biało preparaty to historia. My polecamy preparat z pomarańczowej tubce od SVR Sun Secure Fluide SPF 50+ - daje ładne satynowe wykończenie, przyjmuje podkład i puder sypki i gwarantuje 100% ochrony.

Picie większych ilości wody

Nie tylko latem. Nawadnianie od środka to podstawowa sprawa jeśli myślicie o nawilżonej, zdrowej cerze - tego nie zastąpi żaden krem. Najlepszy sposób to butelka wody na biurku - wiemy z doświadczenia, że tylko wtedy będziecie sięgać po nią regularnie i tylko w taki sposób jesteście w stanie wyrobić sobie dobry nawyk regularnego picia wody. Dziennie powinno się wypijać co najmniej 2 litry!

Demakijaż

Modelki chórem przyznają, że to święta zasada pielęgnacji stojąca ponad wszystkim innym - kremami, maseczkami czy sekretem Koreanek (nawet jade roller nie pomoże, jeśli nie przed położeniem się spać nie zmyjecie z twarzy warstwy zanieczyszczeń, które zebrały się na niej poza makijażem). Solidnie oczyszczona cera nie tylko lepiej przyjmie preparaty pielęgnacyjne aplikowane na noc, ale też pozwoli uniknąć kłopotów z cerą czy łatwych do pomylenia z alergią odczynów spowodowanych zbyt długim kontaktem skóry z preparatami do make upu. 

Kolacja najpóźniej 3 godziny przed snem

I to wcale nie tylko wtedy, gdy akurat jesteście na diecie. Nie ma nic gorszego niż rozregulowany metabolizm - nie tylko dla figury, ale dla ogólnego samopoczucia i... dla cery. Głęboki sen, uczucie wypoczęcia i energia następnego dnia będą nagrodą za faktycznie trudny początek. 

Aktywność fizyczna

Jeśli mimo popularności i dostępności wszelkiego rodzaju aktywności fizycznej, od aquaaerobiku, przez trampoliny po jogę, jesteście typem, który nie lubi się ruszać, dajcie się przekonać przynajmniej do spacerów. Zwłaszcza latem zrezygnowanie z komunikacji miejskiej na rzecz krótkiej przechadzki szybko wejdą wam w krew i jest szansa, że je polubicie - już 30 min spaceru dziennie pozwala rozprawić się z nadplanowymi kilogramami, poprawia pamięć, realnie zmniejsza ryzyko chorób serca i o ponad połowę obniża ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2. Naprawdę jest o co powalczyć.

Zdrowy dystans

Podstawowa sprawa - dla zdrowia, urody i komfortu życia: jeśli dobrze się zastanowić, najlepiej byłoby podchodzić do codziennych, bieżących spraw z takim dystansem, z jakim traktujemy je po tygodniu. Jak to zrobić? Psychologowie radzą przyjąć perspektywę muchy, czyli oddzielić siebie od przeżywanych emocji i spojrzeć na sytuację (w tym także na własną osobę) z zewnątrz - dosłownie, tak jak gdyby stanęło się obok siebie. Codzienny trening da zadziwiające efekty. 

Rezygnacja z Instagrama na godzinę przed snem 

Tak naprawdę powinno się zrezygnować z wszelkich urządzeń emitujących światło - podziękuje nam za to cera, która w ciągu dnia narażona jest nie tylko na promienie UV, ale także te emitowane przez urządzenia elektryczne, które zgodnie z badaniami mocno ją obciążają i przyspieszają starzenie. Co więcej, taki nawyk zapewni spokojny i głęboki sen. 

ZOBACZ TAKŻE: Data przydatności kosmetyków - jak ją sprawdzić i w jaki sposób czytać oznakowania? >>>