Ze zdrowymi nawykami jest tak, jak z noworocznymi postanowieniami – najchętniej przekładamy je na „następny raz” albo po kilku dniach realizacji z ulgą porzucamy. Dlaczego często powielamy ten scenariusz? Najczęściej dlatego, że oczekujemy od siebie zbyt wiele, chcemy natychmiastowych efektów, a zmiany, które próbujemy wprowadzić bywają zbyt drastyczne i przez to nie do zrobienia. Dlatego radzimy podejść do tematu z głową, na spokojnie. Zdrowe nawyki, które dla Was wybrałyśmy bez wysiłku wprowadzicie do codziennej rutyny od zaraz.
 

Filtr SPF

W naszej szerokości geograficznej filtr przeciwsłoneczny obowiązkowy jest przez cały rok – takie jest stanowisko dermatologów i warto wziąć sobie tę radę do serca. Oferta preparatów z filtrem przyjaznych makijażowi i ładnie wyglądającej, zmatowionej cerze jest wbrew pozorom bardzo szeroka, a tłuste i barwiące na biało preparaty to historia. My polecamy preparat w pomarańczowej tubce od SVR Sun Secure Fluide SPF 50+, daje ładne satynowe wykończenie, przyjmuje podkład i puder sypki i gwarantuje 100% ochrony. W razie wątpliwości, tutaj znajdziecie więcej podpowiedzi: Krem z filtrem przeciwsłonecznym pod makijaż - jaki wybrać?
 

Picie większych ilości wody

Nie tylko latem. Nawadnianie od środka to podstawowa sprawa jeśli myślicie o nawilżonej, zdrowej cerze – tego nie zastąpi żaden krem. Najlepszy sposób to butelka wody na biurku.wiemy z doświadczenia, że tylko wtedy będziecie sięgać po nią regularnie i tylko w taki sposób jesteście w stanie wyrobić sobie dobry nawyk regularnego picia wody. Dziennie powinno się wypijać co najmniej 2 litry!
 

Demakijaż

Modelki chórem przyznają, że to święta zasada pielęgnacji stojąca ponad wszystkim innym – kremami, maseczkami czy sekretem Koreanek (nawet jade roller nie pomoże, jeśli nie przed położeniem się spać nie zmyjecie z twarzy warstwy zanieczyszczeń, które zebrały się na niej w ciągu dnia). Solidnie oczyszczona cera nie tylko lepiej przyjmie preparaty pielęgnacyjne aplikowane na noc, ale też pozwoli uniknąć kłopotów z trądzikiem czy łatwych do pomylenia z alergią odczynów spowodowanych zbyt długim kontaktem skóry z preparatami do make-upu.
 

Kolacja najpóźniej 3 godziny przed snem

I to wcale nie tylko wtedy, gdy akurat jesteście na diecie. Nie ma nic gorszego niż rozregulowany metabolizm, nie tylko dla figury, ale dla ogólnego samopoczucia i... dla cery. Głęboki sen, uczucie wypoczęcia i energia następnego dnia będą nagrodą za faktycznie trudny początek. 

Jak się wyspać? 8 sprawdzonych sposobów na dobry sen!
 

Aktywność fizyczna

Jeśli mimo popularności i dostępności wszelkiego rodzaju aktywności fizycznej, od aquaaerobiku, przez trampoliny po jogę, jesteście typem, który nie lubi się ruszać, dajcie się przekonać przynajmniej do spacerów. Zwłaszcza latem i wczesną jesienią zrezygnowanie z komunikacji miejskiej na rzecz krótkiej przechadzki szybko wejdzie wam w krew i jest szansa, że je polubicie. Już 30 minut spaceru dziennie pozwala rozprawić się z nadplanowymi kilogramami, poprawia pamięć, realnie zmniejsza ryzyko chorób serca i o ponad połowę obniża ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2. Naprawdę jest o co powalczyć.
 

Zdrowy dystans

Podstawowa sprawa – dla zdrowia, urody i komfortu życia: jeśli dobrze się zastanowić, najlepiej byłoby podchodzić do codziennych, bieżących spraw z takim dystansem, z jakim traktujemy je po tygodniu. Jak to zrobić? Psychologowie radzą przyjąć perspektywę muchy, czyli oddzielić siebie od przeżywanych emocji i spojrzeć na sytuację (w tym także na własną osobę) z zewnątrz, dosłownie, tak jak gdyby stało się obok siebie. Codzienny trening da zadziwiające efekty.
 

Rezygnacja z Instagrama na godzinę przed snem 

Tak naprawdę powinno się zrezygnować z wszelkich urządzeń emitujących światło – podziękuje nam za to cera, która w ciągu dnia narażona jest nie tylko na promienie UV, ale także to emitowane przez urządzenia elektryczne, które zgodnie z badaniami mocno ją obciążają i przyspieszają starzenie. Co więcej, taki nawyk zapewni spokojny i głęboki sen. 

ZOBACZ TAKŻE: Zadbaj o siebie w 12 krokach. Oto rzeczy, o których powinnaś pamiętać każdego dnia, bo zmienią Twoje życie na lepsze!