Liczenie dystansu, spalonych kalorii, rejestrowanie trasy, monitorowanie tempa, wskazówki podawane w czasie rzeczywistym, motywujące do biegania wirtualne odznaki, możliwość porównywania wyników z osiągnięciami znajomych – korzyści wynikające z używania aplikacji dla biegaczy można mnożyć w nieskończoność. Bieganie staje się coraz popularniejszą formą aktywności. Wyraźnie widać to nie tylko w siłowniach i fitness klubach, gdzie zazwyczaj trudno jest znaleźć wolną bieżnię mechaniczną i to bez względu na porę dnia, ale także w miejskich parkach i podmiejskich lasach. Zapalonych biegaczy nie powstrzyma nic, nawet niesprzyjająca aktywności na świeżym powietrzu pogoda. Jeżeli ty też należysz do tej grupy lub dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z bieganiem, koniecznie zapoznaj się z naszym zestawieniem. Odpowiednia aplikacja do biegania pomoże ci śledzić postępy i znacząco usprawni twoje treningi. 

Aplikacja do biegania na telefon – Running to Lose Weight

Zaczynamy od propozycji o bardzo wymownej nazwie. Running to Lose Weight to najlepszy wybór dla osób, dla których motywacją do biegania jest przede wszystkim chęć zgubienia zbędnych kilogramów. Nie zabrakło tu funkcji, które są niezbędne w takim programie - użytkownik ma wgląd w pokonany dystans, czas, prędkość, spalone kalorie oraz w mapę trasy.

Należy jednak podkreślić, że największą zaletą tej aplikacji są plany treningowe:

bieganie dla początkujących – jak wskazuje na to sama nazwa, ten tryb jest idealny dla osób, które na trasach biegowych stawiają dopiero swoje pierwsze kroki. Program uwzględnia brak doświadczenia i pomaga wyrobić odpowiednie nawyki,

interwały – tryb treningu interwałowego, czyli uwzględniający intensywną aktywność w beztlenowym obszarze tętna i spokojne marsze. Zdaniem wielu osób, to najskuteczniejszy fat burner,

5 km biegu – celem tego trybu jest wypracowanie formy, która pozwoli przebiec 5000 metrów bez odpoczynku,

10 km biegu –jak sama nazwa wskazuje, ten tryb jest dedykowany osobom, których celem jest pokonanie 10-kilometrowego dystansu.


Jak poprawić kondycję? Jak ćwiczyć, aby zwiększyć wytrzymałość? >>>
 

Aplikacja dla biegaczy – Strava: Track Running, Cycling and Swimming

Ta aplikacja zgromadziła wokół siebie jedną z największych społeczności miłośników aktywnego stylu życia. Jeżeli szukasz środowiska osób, z którymi będziesz mogła dzielić się swoimi osiągnięciami, wymieniać się radami i trasami i z którymi będziesz mogła podejmować mniejsze i większe wyzwania, ta propozycja będzie dla ciebie idealna. Strava jest wyposażona w funkcję synchronizacji z najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi, w tym z Twitterem i Facebookiem. Możesz motywująco komentować osiągnięcia przyjaciół i odwrotnie - publikowane przez ciebie wyniki mogą być komentowane.

Strava nie jest tylko narzędziem społecznościowym. To także w pełni funkcjonalna aplikacja do monitorowania aktywności. Można ją połączyć z większością popularnych smartwatchy i pulsometrów, co sprawia, że prezentowane dane są jeszcze precyzyjniejsze. Użytkownicy mogą mierzyć dystans, czas i prędkość biegu, zapisywać trasę na mapie. Apka oddaje też do dyspozycji wiele innych trybów sportowych, co docenią przede wszystkim te osoby, dla których bieganie nie jest jedyną formą aktywności. W płatnej subskrypcji zyskujemy dostęp do planów treningowych, które obejmują m.in. program przygotowania do maratonu.

Licznik kilometrów w aplikacji – Nike Run Club

Osobisty trener na każde twoje zawołanie? Nic prostszego - wystarczy zainstalować na swoim telefonie aplikację Nike Run Club. W trakcie treningów możesz korzystać ze wskazówek udzielanych przez lekkoatletę Mo Faraha, ale możesz wybrać też motywujący (w niezwykle humorystyczny sposób) głos komika Kevina Harta. Dobra zabawa gwarantowana! Niestety, chcąc skorzystać ze wszystkich funkcji apki, trzeba być za pan brat z językiem angielskim.

Co jeszcze oferuje Nike Run Club? Nie zabrakło tu opcji synchronizacji ze smartwatchami działającymi pod kontrolą Wear OS, wszystkich standardowych dla tego typu programów pomiarów i programów treningowych, w tym interwałów. Ciekawostką jest funkcja automatycznego korygowania planu treningowego - jeżeli z jakiegoś powodu przegapisz zaplanowany bieg, aplikacja automatycznie zmodyfikuje cały twój program. Kolejna ciekawostka, wybierając opcję treningu głosowego, zyskujesz dostęp do specjalnie skomponowanej playlisty. Musisz tylko zsynchronizować aplikację ze Spotify lub Apple Music. 


Trening interwałowy – jak rozpocząć ten rodzaj treningu, aby szybko zrzucić zbędne kilogramy? >>>
 

Darmowa aplikacja do biegania – Run Keeper

Nasza kolejna propozycja dedykowana jest osobom, które potrzebują solidnej dawki motywacji. Run Keeper może pochwalić się niezwykle rozbudowanymi funkcjami społecznościowymi - każdy użytkownik ma możliwość publikowania swoich planów, tras i osiągnięć, nie tylko na stronie Run Keeper, ale także na Twitterze i Facebooku. Społeczność zgromadzona wokół aplikacji ma możliwość prowadzenia rozmów motywacyjnych i wymieniania się ulubionymi trasami, nie zabrakło też funkcji udostępniania lokalizacji w czasie rzeczywistym.

Aplikacja mierzy wszystkie niezbędne parametry, takie jak czas, dystans, prędkość, spalone kalorie itp. Niepodważalną zaletą tego narzędzia jest dostęp do szczegółowych statystyk, dzięki czemu śledzenie progresu jest dziecinnie łatwe.

Aplikacja do biegania po polsku – Zacznij biegać. Bieganie dla początkujących

W naszym zestawieniu nie może zabraknąć aplikacji, która spodoba się przede wszystkim początkującym biegaczom, zresztą na jej przeznaczenie wskazuje już sama nazwa. Celem programu jest wprowadzenie użytkownika do świata biegania. Aplikacja krok po kroku poinstruuje cię co masz robić, by twoje treningi były maksymalnie przyjemne, efektywne i bezpieczne

Zaimplementowany w aplikacji program treningowy jest podzielony na trzy poziomy, z których każdy trwa cztery tygodnie i obejmuje trzy biegi w tygodniu. Celem pierwszego poziomu jest 20 minut biegu, drugiego – 30 minut, trzeciego – 40 minut, a czwartego – 60 minut.


Jak zacząć biegać? Sprawdź, jakie są zalety regularnego biegania i jak wygląda plan treningowy dla początkujących >>>
 

Program do biegania w aplikacji – Google Fit

Tryb biegania jest dostępny w wielu aplikacjach sportowych, czego przykładem jest choćby całkowicie darmowy Google Fit. Niepodważalną zaletą tej aplikacji jest możliwość synchronizacji z wieloma innymi programami monitorującymi aktywność. W praktyce oznacza to, że jeżeli zrezygnujesz z używania danej apki, nie stracisz zapisu swoich wyników, bo te będą zgromadzone na twoim koncie Google.

Google Fit pozwala wyznaczać sobie cele i motywuje użytkownika do działania przyznając mu tzw. punkty cardio. Co ważne, program współpracuje z wieloma urządzeniami do monitorowania aktywności, w tym z popularnymi opaskami sportowymi Xiaomi Mi Band

Najlepsza aplikacja do biegania naszym zdaniem? Sports Tracker!

Ta propozycja często określana jest jako alternatywa dla Endomondo (świetnej aplikacji, która jednak od jakiegoś czasu nie jest już wspierana i niebawem zostanie usunięta z repozytoriów najpopularniejszych platform). Należy jednak podkreślić, że od wspomnianej jest znacznie dokładniejsza – Sports Tracker oferuje dostęp do niezwykle precyzyjnych pomiarów i statystyk, co czyni ją narzędziem dedykowanym przede wszystkim dla zaawansowanych biegaczy, którzy od tego typu programu oczekują nie ,,wodotrysków", a szczegółowości

W trakcie treningu Sports Tracker zbiera wszystkie niezbędne dane - tempo, prędkość, pokonaną wysokość, spalona kalorie – a następnie rejestruje je w przejrzystym dzienniku treningowym. Nie zabrakło też niezwykle przydatnej opcji treningu ze wskazówkami głosowymi. Z pomocą aplikacji łatwo wyznaczysz trasę biegu, możesz też skorzystać z propozycji innych osób, a trzeba przyznać, że zgromadzona wokół programu społeczność jest niezwykle aktywna.  

O ile pod względem dokładności pomiarów (a o to przecież chodzi w tego typu programach) Sports Tracker to absolutny numer 1, to wypada wspomnieć o jednej wadzie, jaką jest mało intuicyjny (choć niezwykle estetyczny) interfejs. Trzeba jednak podkreślić, że odczujemy to tylko na początku, po przyzwyczajeniu się do układu menu, z obsługą apki nie będzie już najmniejszego problemu. 


Dlaczego warto ruszać się 40 minut dziennie? Sprawdźcie, jaki to ma wpływ na wasze ciało i życie >>>