Nazwy fanpage'y na Facebooku

Co to jest fanpage? To pytanie zadaje sobie wiele osób, które dopiero co zaczynają przygodę z działalnością w internecie. Jest to nic innego, jak strona, która gromadzi w jednym miejscu wszystkich fanów (czyli osób, które kliknęły „Lubię to!”) twojej działalności. Dzięki niemu możesz znacznie usprawnić komunikację z odbiorcami, informować ich o nowościach i promocjach, a także za pomocą zdjęć dokumentować to, czym się zajmujesz. O tym, jaka będzie nazwa strony na Facebooku musisz decydować szybko. Wprawdzie masz pewien czas na wprowadzanie poprawek, jednak nie możesz zwlekać z ostateczną decyzją, ponieważ, gdy twoja strona zacznie stawać się popularna, portal wyłączy możliwość zmiany nazwy na Facebooku. Zastanawiaj się więc intensywnie, ale krótko. Fanpage powyżej 200 polubień zostaje już na stałe przypisany do swojej nazwy.

Jak zmienić nazwę strony na Facebooku?

To, jaką nazwę będzie nosił fanpage ma bardzo duże znaczenie. Właśnie ona w znacznej mierze decyduje o tym, czy użytkownicy w ogóle zdecydują się odwiedzić stronę. Ustawienie tak znaczącej, wręcz podstawowej rzeczy paradoksalnie zajmuje jedynie kilka chwil. Oto, jak wygląda zmiana nazwy na Facebooku:
Upewnij się, że masz nadane odpowiednie uprawnienia. Zmiany nazwy na facebookowym fanpage może dokonać jedynie administrator strony.

  1. Wejdź na stronę główną swojego fanpage.
  2. Przejdź do zakładki „Informacje”.
  3. Odszukaj opcję „Nazwa”, a następnie wybierz „edytuj”.
  4. Wpisz fanpage zmienioną nazwę i zapisz wszystkie zmiany.     

Pomysły na ciekawe nazwy stron na Facebooku

Najważniejszym zadaniem Facebook fanpage jest przyciągnięcie uwagi klienta. Konkurencja w sieci jest ogromna, w każdej branży rozwijają się tysiące firm, z których większość próbuje szczęścia w zareklamowaniu się w mediach społecznościowych. Aby użytkownicy z wielu propozycji wybrali właśnie twoją, musisz wymyślić nazwę, która ich przyciągnie. Jak to zrobić? Wystarczy pamiętać o kilku bardzo ważnych zasadach:
    

  •  postaraj się jak najlepiej dookreślić, czego dotyczy fanpage – nazwa firmy może brzmieć całkowicie obco dla nowych klientów. Może warto doprecyzować, w jakiej branży się specjalizujesz?
  • stwórz nazwę, która będzie spójna z wizerunkiem twojej firmy i sposobem     tworzenia postów – jeśli postawisz na dowcip, dobrze ten luźny styl komunikacji przenieść do publikowanych materiałów, zaś w przypadku oficjalnej nazwy, pamiętaj o tym, by zachować powściągliwość w wypowiedziach     
  • nie zapominaj o przyciągającym wzrok zdjęciu profilowym – wskazówka, choć nie dotyczy nazwy, ma duże znaczenie dla efektywności pojawiania się w wynikach wyszukiwania. Statystycznie     chętniej klikamy w to, co odróżnia się od konkurencji i przyciąga nasz wzrok.     

Po wykonaniu powyższych kroków pozostaje nam czekać. Facebook ma 3 dni na weryfikację nowej nazwy, a kiedy pojawi się decyzja, informuje o niej administratorów mailowo. Jeżeli nadal nie jesteś zadowolony z ostatecznego efektu, po upływie 7 dni możesz ponownie dokonać zmiany (jeżeli liczba obserwatorów nie przekracza 200).

Zabronione nazwy stron na Facebooku

Podobnie jak pisząc posty na Facebooku, wymyślając nazwę strony należy polegać na kreatywności. Wszystko, co zamieszczamy w Internecie, każda treść, materiał, zdjęcie, bardzo szybko może zginąć w gąszczu innych informacji i pozostać niezauważone. Wybierając odpowiednią nazwę, należy pamiętać o tym, by wpadała w oko i pozostawała w głowie użytkowników choćby mgliste skojarzenie. To już będzie oznaczało sukces. Niestety, nie możemy pozwolić sobie na to, by całkowicie puścić wodze fantazji. Twórcy Facebook wprowadzili kilka ograniczeń i reguł, których należy przestrzegać, by nazwa naszej strony została zaakceptowana. Przede wszystkim nie można zanadto inspirować się nazwami konkurencyjnych stron. Facebook bardzo surowo podchodzi do wszelkich prób podszywania się i kradzieży tożsamości i w konsekwencji może nawet zablokować stronę lub całkowicie ją usunąć. Pamiętaj, że nazwa nie może zawierać błędów ortograficznych, a także składać się z samych znaków specjalnych. Ważne jest również, by tworząc stronę, wystrzegać się słów „Facebook” i „oficjalna”. Dodawanie tego przymiotnika w większości przypadków nie jest jednak koniecznie, ponieważ Facebook weryfikuje nazwy według własnemu systemu, który zakłada oznaczania oficjalnych stron o dużej liczbie polubień. Oczywiście całkowicie zabronione są również wulgaryzmy i określenia obraźliwe.