Kto będąc w IKEI, nie jadł nigdy klopsików? No właśnie, w większości przypadków odpowiedź będzie ta sama: wiadomo! Nie jedli zapewne tylko ci, którzy wybrali dietę roślinną i ze swojego jadłospisu wyeliminowali wszelkie produkty pochodzenia zwierzęcego. Co oczywiście absolutnie szanujemy i z wielu powodów popieramy. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby i ci klienci IKEA mogli teraz spróbować kultowych klopsików. Będą one bowiem dostępne w wersji wegańskiej i jest to oficjalna wiadomość!


Czym zastąpić mięso w diecie wegetariańskiej? >>>
 

- Pragniemy ograniczyć sprzedaż klopsików mięsnych na całym świecie, aby zmniejszyć wpływ działalności gastronomicznej IKEA na klimat. Dzięki nowej propozycji możemy teraz zaoferować miłośnikom mięsa bardziej zrównoważoną alternatywę – bez rezygnowania ze smaku, który tak wielu pokochało. Wierzymy, że nasze przyjazne dla planety roślinne klopsiki skradną serca niejednego mięsożercy! – mówi Małgorzata Bochenek, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu IKEA Retail. Jak zatem będą smakować słynne klopsiki w nowej, roślinnej odsłonie? Już po samym opisie nie mamy wątpliwości, że pysznie! Wegańska wersja klopsików IKEA to połączenie białka z żółtego grochu, owsa, jabłka, cebuli i ziemniaków, czyli 100% roślinny produkt. Trafi on do sprzedaży już 1 sierpnia. Klopsiki podawane będą z ziemniaczanym puree, groszkiem, roślinnym sosem pieczeniowym oraz borówką. I za taki zestaw zapłacimy 9,99 zł. A jeżeli będziemy chcieli klopsiki zjeść w domu, wystarczy że kupimy je w sklepiku szwedzkim pod nazwą w wersji mrożonej w opakowaniu 500 gram i w cenie 15,99 zł.


Ikea zdradziła, jak zrobić słynne klopsiki! Oto przepis >>>
 

Wegańskie klopsiki w IKEA! Co jeszcze zjedzą tam weganie? 

Klopsiki nie są jedyną wegańską opcją w ofercie IKEA Food. W polskiej odsłonie znaleźć można m.in. równie sławne co klopsiki wege hot dogi, które pojawiły się w sprzedaży w sierpniu 2018 roku, a obecnie już co 10 sprzedawany hot dog jest wege. Oprócz tego dużą popularnością cieszą się też wegańskie lody truskawkowe oraz kultowe warzywne klopsiki, które dołączyły do drużyny już 5 lat temu w 2015 roku, a ich roczna sprzedaż przez IKEA Food w Polsce osiąga nawet 340 000 porcji w różnych odsłonach.

Takimi działaniami IKEA chce inspirować swoich klientów do wprowadzania do swojej codzienności bardziej zrównoważonych nawyków żywieniowych oraz stylu życia mającego pozytywny wpływ na ludzi oraz planetę. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, „IKEA każdego roku sprzedaje się 1 miliard mięsnych klopsików na całym świecie. Wyobraźmy sobie, że chociaż część z nich zastąpimy ich roślinną wersją. Tym samym znacznie zmniejszy się wpływ na środowisko. Dodanie klopsików roślinnych do oferty przyczynia się również do spełnienia ambicji IKEA, aby w 2030 roku stać się biznesem neutralnym klimatycznie. Ślad ekologiczny nowych klopsików wynosi zaledwie 4% klasycznej, mięsnej wersji”. 
 

IKEA stworzy własne paczkomaty! Wiemy, gdzie powstaną i jak będą działać >>>