Reklama

W ofercie marki Room99 znajdują się narzuty, obrusy, zasłony, firany i poszewki dekoracyjne. Zaskakuje mnie, że na wirtualnych półkach nie znajduję przypadkowego kolażu stylów, wzorów i kolorów. Widzę nieprzytłaczającą, spójną kompozycję.

„Nasza oferta nie jest przesadnie rozbudowana. Wprowadzenie każdej nowej linii poprzedza często kilkumiesięczne przygotowanie, badanie trendów bieżących i przewidywanie tych nadchodzących na podstawie wnikliwej obserwacji najbardziej rozwiniętych w tej dziedzinie krajów, konfrontując z upodobaniami oraz potrzebami naszego lokalnego rynku”, tłumaczy Radek. „Ten proces to również analiza jakości tkanin i materiałów, które później zostaną użyte w produkcji, dobór odpowiedniej kolorystyki – a mówiąc bardziej precyzyjnie – właściwych odcieni danych barw tak, by dobrze komponowały się z innymi produktami marki, ale też idealnie współgrały z wnętrzami naszych klientów”.

Pierwsze kroki w branży

Markę założyli Radek i Ewa. Z czasem do tego duetu dołączył Daniel, brat Radka. Jak mówią, początki były trudne, mimo że bracia mieli dobrą bazę – wiedzę o tekstyliach, konfekcjonowaniu i szyciu zdobyli od swoich rodziców. Ale ponieważ sprzedaż internetowa w Polsce dopiero się rozwijała, a dostęp do wiedzy nie był tak łatwy jak dziś, to sami, powoli i wytrwale, uczyli się sztuki sprzedaży i reagowania na potrzeby klientów. Wreszcie udało się stworzyć sklep online. Room99 już na starcie miał grono zadowolonych klientów, którzy kojarzyli markę z platform marketplace, gdzie wcześniej zaopatrywali się w te produkty wysokiej jakości.

„Jako jedni z pierwszych wprowadziliśmy tekstylia domowe w przestrzeń social mediów, budując społeczność dla miłośników dobrego designu”, mówi Daniel i dodaje: „Wiele historii rozpoznawalnych marek zaczęło się w niewielkich blaszanych garażach, nie inaczej było w naszym przypadku. [śmiech] Z czasem te zamieniły w wielkopowierzchniowe magazyny. My natomiast nabywaliśmy wiedzę o nowych technologiach, materiałach, produktach, by móc dostarczać coraz lepsze wyroby w atrakcyjnych cenach”. Historię uzupełnia Radek: „Kolejnym przełomem w rozwoju firmy było dołączenie do zespołu Anety, która uzupełniła management i wprowadziła do Room99 nową energię, rzucając świeże spojrzenie na budowę brandu i standardy obsługi klienta. Nasza otwartość, gotowość do wsparcia na każdym etapie zakupu, ogromna chęć dzielenia się wiedzą i entuzjazmem sprawia, że społeczność przyjaciół Room99 wciąż rośnie w siłę!”.

fot. mat. prasowe Room99
fot. mat. prasowe Room99

Szlachetna sztuka aranżacji według Room99

Zapytani o to, z czego są wyjątkowo dumni, Aneta i Radek opowiadają mi o swoim studio, które zostało zaprojektowane z myślą o wykreowaniu miejsca wirtualnych spotkań z miłośnikami marki. Znajdują się w nim wyjątkowe, niespotykane dodatki sprowadzane z najdalszych zakątków świata i te wytwarzane lokalnie według autorskiego projektu.

„To wypełniona naturalnym światłem przestrzeń osadzona w bardzo spójnej kolorystyce, która oddaje marzycielską wrażliwość projektu i staje się doskonałym miejscem do prezentowania naszych produktów”, mówi Aneta.

Z ciekawości wchodzę na konto marki, by przekonać się o uroku opisywanego miejsca. Widzę zmysłowe, eleganckie tkaniny, przytulne i miękkie obicia z baranka połączone z wdzięcznym trawertynem. Całość tworzy kojące, harmonijne wnętrze, w którym – jak sądzę – dobrze się odpoczywa i pracuje.

fot. mat. prasowe Room99
fot. mat. prasowe Room99

Niezwykłe kolekcje pełne pasji

O misji marki najpiękniej opowiada Aneta: „Każda kolekcja przesiąknięta jest dawką magii, intuicji i pasji. Jest tworzona po to, by stać się przyjemnym doświadczeniem zmysłowym, które ma głębsze znaczenie. Ten design obejmuje psychologię, emocje i całkowicie wykracza poza ramy funkcjonalności. Nasza oferta to wynik długich emocjonalnych rozmów z naszymi klientami i udoskonalanie już istniejących kolekcji o ich potrzeby i spostrzeżenia”.

Z kolei Radek nadmienia, że produkty, które tworzą, są częścią wystroju w domach klientów, odgrywając często bardzo intymną rolę w ich codziennym życiu. „W związku z tym, że stają się one składnikiem otaczającej rzeczywistości, chcielibyśmy, by nie tylko upiększały przestrzeń, ale także stawały się nośnikiem przepięknych życiowych doświadczeń, wiernym towarzyszem ważnych uroczystości i codziennych chwil. Chcemy, by te produkty pokazywały coś więcej niż fasadę, ale ogrom wyobraźni, magii i pulsujące serce”, podsumowuje Aneta.

zdjęcie nr4
fot. mat. prasowe Room99

Ludzie – źródło siły i inspiracji

‌Zapytani o to, co jest ważne dla marki Room99, odpowiadają zgodnie, że siłą marki są ludzie. Zarówno ci tworzący firmę, jak również klienci, którzy traktowani są po przyjacielsku.

„Z pracy wszyscy czerpiemy przyjemność, cieszymy się sukcesami i każdą nową linią produktów, każdy tutaj dokłada małą wielką cegiełkę budującą Room99”, mówi Daniel. „Ponieważ całość doświadczeń klienta w zetknięciu z naszym produktem mieści się w jakimś kontekście i zależy nam, by ten kontekst wspierał naszą wizję, dlatego bardzo dużą wagę przywiązujemy do jakości fotografii, aby jak najwierniej odzwierciedlały rzeczywiste cechy produktu – kolor, fakturę – a także działały jako medium inspiracyjne, prezentujące możliwości aranżacyjne naszego asortymentu”, dodaje.

Rozmawiając z twórcami marki czuję, że poznałam sekret ich sukcesu. Tu produkt broni się sam – jakością, estetyką wykonania i ponadczasowym designem. Z kolei Daniel, Radek i Aneta dali się poznać jako ciepłe osoby, które mają niezwykłą frajdę z tego, co robią. Nie uciekają się do sztuczek, nie muszą tego robić. Rozmowę otwierają pytaniem o moje samopoczucie, a kończą, życząc mi dobrego tygodnia i złapania promyków słońca. I już rozumiem, dlaczego Room99 to miejsce, do którego chce się wracać.

fot. mat. prasowe Room99
fot. mat. prasowe Room99
Reklama
Reklama
Reklama