Co daje konto na Instagramie?

Instagram to jedna z najpopularniejszych platform w mediach społecznościowych, która codziennie zgromadza ponad 500 mln aktywnych użytkowników. Początkowo miała ona zadanie stricte rozrywkowe. Użytkownicy mogli dzielić się ze znajomymi ciekawymi zdjęciami i kadrami ze swojego życia, a także śledzić na bieżąco materiały publikowane na obserwowanych profilach. Duży potencjał marketingowy aplikacji sprawił, że szybko zaczęła być wykorzystywana w celach biznesowych. Instagram daje nam możliwość skutecznego rozwinięcia marki, a także stworzenia grupy obserwatorów, którzy zostaną potencjalnymi klientami naszych produktów i usług. Platforma jest też świetnym miejscem do samopromocji osób działających w branży kreatywnej, takich jak muzycy, aktorzy czy blogerzy modowi.

Jak założyć Instagram?

Jak założyć konto na Instagramie? To proste, jednak cały proces będzie różnił się ze względu na rodzaj urządzenia, na którym chcesz rozpocząć swoją przygodę z platformą. Jeśli rejestrujesz się używając adresu e-mail upewnij się, że został on poprawnie wpisany i że jesteś jedyną osobą, która ma dostęp do skrzynki. 

Rejestracja na Instagram w aplikacji mobilnej: 

  1. Ściągnij aplikację Instagram z Google Play lub AppStore.
  2. Po zainstalowaniu aplikacji kliknij ikonę Instagrama, aby ją otworzyć. 
  3. Kliknij przycisk „Zarejestruj się przy użyciu adresu e-mail lub numeru telefonu” (Android) lub „Utwórz nowe konto” (iPhone), następnie wprowadź adres e-mail lub numer telefonu (wymagany będzie kod potwierdzający, który otrzymasz zaraz po wprowadzeniu danych). Kliknij przycisk „Dalej”. Możesz też zarejestrować się używając swojego konta na Facebooku, wybierając opcję „Logowanie przez Facebooka”.
  4. Utwórz nazwę użytkownika i hasło, a następnie kliknij przycisk „Dalej”. Jeśli wybrałeś opcję „Logowanie przez Facebooka”, otrzymasz prośbę o zalogowanie się na konto Facebook. 

Jak założyć Instagram w przeglądarce internetowej: 

  1. Przejdź do witryny instagram.com. 
  2. Kliknij „Zarejestruj się”, wpisz swój adres e-mail a następnie uzupełnij nazwę użytkownika i hasło. Jeśli chcesz zarejestrować się używając konta Facebook, kliknij „Logowanie przez Facebooka”.
  3. Po uzupełnieniu danych kliknij „Zarejestruj się” lub wprowadź dane swoje dane logowania na Facebooka, jeśli wybierasz opcję założenia konta przez tę platformę. 

Gotowe! W tych kilku prostych krokach udało ci się założyć swój pierwszy profil. Aby zacząć rozwijać swoje konto wybierz zdjęcie profilowe, zaobserwuj znajomych i ustaw swój opis na Instagrama.

Instagram - konto prywatne czy biznesowe?

Jeśli korzystasz z Instagrama tylko w celach rozrywkowych, konto prywatne powinno ci w zupełności wystarczyć. Natomiast jeśli chcesz użyć platformy do rozwoju swojej marki, najlepiej będzie stworzyć profil biznesowy. Firmowe konto na Instagramie da ci dostęp do statystyk, które pomogą ci zwiększyć efektywność działań marketingowych oraz dokładniej określić swoją grupę odbiorców.

Masz już założony profil biznesowy i zastanawiasz się jak zdobyć followersów na Instagramie? Rozwinięcie konta będzie wymagało od ciebie trochę pracy. Pamiętaj, żeby publikować posty kilka razy w tygodniu, regularnie dodawać stories i zaobserwować jak największą ilość profili o podobnej tematyce. Jeśli posiadasz budżet na internetowe reklamy, możesz pomyśleć o płatnym promowaniu postów. Jest to jeden z najszybszych sposobów na uzyskanie dużych zasięgów. 

Zobacz także:

Jak zrobić 2 konto na Instagramie? 

Posiadanie więcej niż 1 konta na Instagramie jest świetną opcją dla osób publicznych, które chcą mieć dodatkowy, prywatny profil dla najbliższych, na którym będą mogli pozwolić sobie na większe „szaleństwo” w kwestii dodawanych postów, a także dla osób zawodowo zajmujących się prowadzeniem profilu różnych firm. Na szczęście platforma pozwala jednej osobie na założenie dowolnej ilości kont. Dodatkowo, wszystkie mogą być zalogowane na aplikacji mobilnej jednocześnie, co pozwala korzystać z nich bez ciągłego przelogowywania. Jak w takim razie zrobić drugie konto na Instagramie? 

  1. Otwórz aplikację Instagram i wejdź w „Ustawienia konta”. 
  2. Zjedź na sam dół paska opcji i wybierz „Dodaj konto”. 
  3. Wybierz opcję „Zaloguj się do istniejącego konta” lub „Utwórz nowe konto”. 
  4. Po wpisaniu odpowiednich danych kolejne konto zostanie przypisane do twojej aplikacji. 

Czy można korzystać z Instagrama bez konta?

Nie masz ochoty zakładać własnego profilu na Instagramie? Na szczęście platforma daje możliwość przeglądania zdjęć, filmów i stories wrzuconych przez innych użytkowników nawet, jeśli nie masz na niej konta. Są jednak dwa warunki. Po pierwsze, dana osoba musi mieć profil publiczny, widoczny też dla osób, które nie są jej obserwatorami. Po drugie, musisz otworzyć Instagram na komputerze, albo w przeglądarce internetowej w telefonie. Nie będziesz w stanie używać aplikacji na urządzeniu mobilnym bez wcześniejszej rejestracji na platformie. 

Jak usunąć konto na Instagramie?

Coraz więcej osób zaczyna doceniać prywatność w sieci i rezygnuje z posiadania kont na portalach takich jak Instagram. Masz profil założony jakiś czas temu i chcesz pozbyć się go na dobre? Nic trudnego. Platforma pozwala całkowicie usunąć założone konto, a całą czynność zamkniesz w 4 prostych krokach: 

  1. Wejdź na stronę https://www.instagram.com/accounts/remove/request/permanent/ przez przeglądarkę internetową. 
  2. Wybierz jedną z odpowiedzi na pytanie „Dlaczego chcesz usunąć konto?”. 
  3. Wprowadź hasło. 
  4. Kliknij „Trwale usuń moje konto”.

Usunięcie profilu może zostać przeprowadzone tylko w przeglądarce internetowej: nie będziesz w stanie tego zrobić przez aplikację mobilną. Pamiętaj, że wraz z usunięciem konta, znikną wszystkie zdjęcia i filmy, które zostały na nim opublikowane i nie będziesz mieć możliwości ich odzyskania. Co w takim razie zrobić w sytuacji, kiedy chcesz na trochę odpocząć od Instagrama, ale wolisz zachować wstawiony na niego kontent? Portal udostępnia opcję tymczasowej dezaktywacji konta, dzięki której twój profil nie będzie widoczny dla innych użytkowników, ale będziesz mieć możliwość powrotu na platformę w dowolnym, wybranym przez siebie momencie.