Sałatka z jarmużu ma wiele imion. Zależnie od przepisu, może to być lekka fit-przekąska, dodatek do obiadu, drugie śniadanie (choćby do pracy) lub pożywny posiłek. Jarmuż można śmiało łączyć z wieloma składnikami. Prezentujemy najciekawsze kompozycje.

Sałatka z jarmużu z pomidorem

Sałatka z jarmużem z pomidorem doskonale sprawdzi się w roli samodzielnej przekąski lub jako dodatek do obiadu lub do grillowanych mięs (jeżeli planujesz przyjęcie w ogrodzie, koniecznie weź pod uwagę ten przepis). Jej przygotowanie zajmie dosłownie kilka chwil, a doskonały smak sprawi, że zdrowa sałatka będzie często gościć na twoim stole.

Sałatka z jarmużem i pomidorami – składniki:

pomidory - 6 sztuk,

jarmuż - 3 garście,

czerwona cebula - 1 sztuka,

jogurt naturalny - 150 ml,

przyprawy: pieprz i sól - po 2 szczypty lub więcej, wedle uznania.

Sałatka z jarmużem i pomidorami – przygotowanie:

pomidory dokładnie myjemy pod bieżącą wodą i kroimy w kostkę. Jarmuż myjemy, oddzielamy twarde części i dzielimy na mniejsze kawałki. W tym celu można użyć noża, ale łatwiej i szybciej będzie rozdrobnić go w palcach. Cebulę obieramy i kroimy w drobną kosteczkę. Wszystkie składniki mieszamy i układamy na talerzu. Jogurt doprawiamy solą i pieprzem, następnie – polewamy sałatkę odpowiednią ilością. Podawać z obiadem, grillowanymi potrawami, z bagietką lub jako samodzielną przekąskę. 

Fit kolacja na szybko – 5 przepisów, które zrobisz w 5 minut >>>

Sałatka z jarmużem i fetą

Sałatka z jarmużem i fetą to bardzo smaczny, zdrowy i pożywny dodatek do obiadu. Doskonale sprawdzi się też jako drugie śniadanie do pracy. W tym przypadku, na przygotowanie sałatki warto zarezerwować sobie minimum 20 minut.

Sałatka z jarmużem i fetą składniki:

jarmuż - 3 garście,

czosnek - 4 ząbki,

ser feta - 25 g,

śmietana 12% - 2 łyżki stołowe,

oliwa z oliwek,

przegotowana woda,

przyprawy: pieprz, sól i gałka muszkatołowa.

Sałatka z jarmużem i fetą - przygotowanie:

czosnek obieramy i siekamy na drobne kawałki. Liście jarmużu dokładnie myjemy pod bieżącą wodą i oddzielamy twarde fragmenty. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy z oliwek, wsypujemy posiekany czosnek i przysmażamy do momentu zeszklenia. Do garnka wlewamy 1/4 szklanki przegotowanej wody, wrzucamy jarmuż i trzymamy pod przykryciem przez kilka minut, aż liście zaczną zmniejszać swoją objętość. Garnek zdejmujemy z palnika, dodajemy czosnek, ser feta, śmietanę i przyprawy. Wszystko dokładnie mieszamy. Podawać jako samodzielne danie, z gotowanymi na parze rybami lub z owocami morza. 

Fit tortilla – 4 przepisy, które zrobisz w 10 minut >>>

Sałatka z jarmużu z jajkiem

Sałatka z jarmużem i z jajkiem to doskonały pomysł na wartościowe śniadanie. Jest smaczna, zdrowa, pożywna i zapewni energię aż do obiadu. Na ten przysmak warto zarezerwować 30 minut swojego czasu.

Sałatka z jarmużu z jajkiem – składniki:

jarmuż - 4 garście,

jabłka - 2 sztuki,

ogórki kiszone - 2 sztuki,

cebula - 1 sztuka,

pomidor - 1 sztuka,

śmietana 12%. - 3-4 łyżki,

oliwa z oliwek - 2 łyżki stołowe,

jajka - 2,

przyprawy: sól, cukier, kwasek cytrynowy.

Sałatka z jarmużu z jajkiem - przygotowanie:

jajka gotujemy na twardo i odstawiamy do ostudzenia. Liście jarmużu myjemy i oddzielamy twarde części. Następnie, wkładamy do garnka z wrzącą, posoloną wodą  i gotujemy do momentu, aż liście zaczną mięknąć. W tym czasie, cebulę kroimy w drobną kostkę. Gotowy jarmuż odcedzamy i siekamy na drobne kawałki. Pomidor kroimy w kostkę, ogórki w plastry, jabłko - ściemy na średnich oczkach. Dodajemy oliwę z oliwek i przyprawy, dokładnie mieszamy i polewamy śmietaną. Podawać samodzielnie lub ze świeżą bagietką. 

Dieta alkaliczna – naturalnie odkwasza organizm. Produkty, przepisy, efekty >>>

Sałatka z jarmużem i jabłkiem

Sałatka z jarmużem i jabłkiem to pyszna, lekka przekąska, która zachwyca smakiem. Dla podkreślenia jej walorów smakowych, warto podawać ją z dresingiem.

Sałatka z jarmużem i jabłkiem – składniki:

jarmuż - 3 garście,

jabłko - 1 sztuka,

płatki migdałowe - 70 g,

syrop klonowy - 5 łyżek stołowych,

musztarda - 3 łyżki stołowe

sok z cytryny - 2 łyżki stołowe,

oliwa z oliwek - 3 łyżki stołowe,

sól - szczypta.

Sałatka z jarmużem i jabłkiem – przygotowanie:

liście jarmużu dokładnie myjemy i oddzielamy twarde części. Jabłko kroimy w drobną kostkę i polewamy sokiem z cytryny. Mieszamy oba składniki i dodajemy płatki migdałowe. W oddzielnej misce mieszamy składniki na dresing.