Jak się zrelaksować w domu?

Najprostszym sposobem na szybki relaks w domu jest ucieczka w świat wyobraźni – słuchanie muzyki albo czytanie książek. Muzyka wywiera ogromny wpływ na nasze samopoczucie. Jeśli zależy ci na obniżeniu poziomu stresu, sięgaj po łagodne, optymistyczne kawałki – muzykę instrumentalną, orientalną, chillout czy wręcz typowo relaksacyjne składanki. Wielu osobom pomagają także playlisty z dźwiękami deszczu, strzelaniem ognia w kominku, śpiewem ptaków czy stukotem pociągu jadącego po torach.

Co do książek – naukowcy udowodnili, że czytanie skutecznie uspokaja oddech i redukuje stres! Idealnie, jeśli ten czas relaksu umili ci jakiś łagodny, kojący zapach, np. lawenda.

Jak jeszcze można zrelaksować się w domowym zaciszu? Na przykład odkrywając jakieś nowe, kreatywne hobby, takie jak pieczenie ciast, wyszywanie, robienie na drutach czy renowacja starych mebli. Wiele osób korzysta z dobrodziejstw, jakimi są joga i medytacja – obie te aktywności można z powodzeniem uprawiać we własnym pokoju. Całkiem skuteczna bywa też krótka drzemka. Czasem 20 minut wystarczy, żeby wyostrzyć zmysły, uspokoić nerwy i powrócić do działania z nową energią! Postaraj się, żeby w twoim domu znalazła się oaza relaksu – najlepiej, żeby była to sypialnia. Zrób mały eksperyment: niech będzie to miejsce wolne od elektroniki, nawet od przesiadywania na telefonie. Spędzanie całych godzin w social mediach nie koi umysłu, ale go rozprasza!

Jak się zrelaksować poza domem?

Po pierwsze – spaceruj! Nawet krótki spacer pozwala się wyciszyć, odgonić natrętne myśli oraz spojrzeć na problemy ze zbawiennym dystansem. Kontakt z naturą to najlepszy sposób na relaks – słońce, dotyk trawy, zapach kwiatów i śpiew ptaków potrafią zdziałać prawdziwe cuda, jeśli chodzi o higienę psychiczną. Nie musisz wcale wyjeżdżać z miasta – możesz przejść się do pobliskiego parku lub zdecydować się na relaks w ogrodzie. Swoją drogą, zajmowanie się roślinami wycisza umysł, normuje ciśnienie krwi i redukuje poziom stresu! W cenie jest zresztą każda aktywność fizyczna na świeżym powietrzu, w tym bieganie, jogging czy nordic walking. Podniesienie poziomu noradrenaliny skutecznie łagodzi naszą reakcję na stres. Możesz też wybrać się na siłownię lub na saunę – jeśli lubisz takie aktywności, na pewno wyjdzie ci to na dobre!

Życie po wypowiedzeniu, czyli jak poradzić sobie z utratą pracy? >>>

Jak się zrelaksować przed egzaminem

Stres przed egzaminem to powszechna i wyjątkowo przykra przypadłość. Wie o tym każdy, kto w decyzyjnym momencie nagle zorientował się, że ma pustkę w głowie. Nerwy potrafią odebrać zdolność jasnego wyrażania się; to one powodują, że drżą i pocą się nam ręce, twarz oblewa się rumieńcem, a w żołądku pojawia się bolesny ucisk. W sytuacjach decyzyjnych – takich jak egzamin – stres to nasz największy przeciwnik. Jak się odprężyć i zrelaksować przed ważnym testem – maturą lub egzaminem na prawo jazdy? Po pierwsze, nabierz dystansu do czekającej cię sytuacji.Dopiero kiedy zrozumiesz, że ewentualna porażka nie oznacza wcale końca świata, pozbędziesz się przytłaczającego ciężaru presji. Nie oznacza to, że masz podejść do zadania na zupełnym luzie – grunt to przygotowanie (dobrze rozłożone w czasie, a nie na ostatnią chwilę), spokojny oddech i zrelaksowana głowa. Nigdy nie ucz się całą noc przed egzaminem – mózg potrzebuje czasu na odpoczynek i regenerację, żeby utrwalić przyswajane informacje. Nie trać czasu na nerwowe powtórki, które tylko potęgują mętlik w głowie. Postaraj się przygotować odpowiednio wcześniej, a wieczór przed egzaminem poświęć na relaks – wyjście do kina lub na kręgle, spacer z psem lub wieczór z ulubionym podcastem. Wykorzystaj powyższe sposoby na relaks w domu i poza nim – okres przed egzaminem to doskonały moment na chwilę odpoczynku! Jeśli mimo wszystko nie potrafisz utrzymać nerwów na wodzy, spróbuj wykonać przed samym testem sesję kontrolowanego oddychania, która pozwoli ci rozładować negatywne emocje i uwolnić napięcie. Jedną z popularnych technik jest oddychanie przeponowe. Zamknij oczy, połóż jedną dłoń na brzuchu, a drugą na klatce piersiowej i głęboko oddychaj, przytrzymując nabrane powietrze z wydętym brzuchem (kontroluj jego ruchy – jeśli porusza się brzuch, sesja oddychania przebiega prawidłowo). 

Jak się zrelaksować przed seksem?

Wiesz już, jak zadbać o swój komfort psychiczny po ciężkim dniu pracy i jak zapewnić sobie wyciszenie emocji przed trudnym egzaminem. Pozostaje pytanie, jak zrelaksować się przed seksem? Nagromadzone w nas stresy mają większy wpływ na życie seksualne niż można by przypuszczać. Seksuolodzy zgodnie twierdzą, że stres jest zabójcą życia intymnego i seksualnej przyjemności. Nie dość, że obniża libido, to jeszcze powoduje problemy z erekcją... Dlatego tak ważne jest, żebyście obydwoje zadbali o swój psychiczny komfort jeszcze zanim udacie się do sypialni. Jak możecie zapomnieć o stresie? Oprócz wymienionych wyżej metod – biegania czy słuchania muzyki, warto wypróbować także sposoby bezpośrednio związane z intymnością. Z pewnością zadbajcie o brak pośpiechu i postawcie na długą grę wstępną. Jeśli zapewnicie sobie czas i wzajemną uwagę, łatwiej będzie wyłączyć natrętne myśli i oderwać się od problemów dnia codziennego, za to maksymalnie skupić się na przyjemności. Uważajcie, żeby podczas randki nie przesadzić z alkoholem. O ile lampka wina może zadziałać jak relaksujący afrodyzjak, o tyle kilka drinków z wódką wywoła raczej przeciwny efekt. Nasze ulubione sposoby na odstresowanie się przed seksem to wspólne, relaksujące aktywności, takie jak masaż czy kąpiel we dwoje. Zadbaj o seksowną bieliznę, odpowiednią muzykę i nastrojowe światło oraz sięgnij po olejek do masażu – już cały ten anturaż potrafi zdziałać cuda! Możecie się masować na łóżku, kanapie, a nawet na podłodze, gdzie najłatwiej jest rozstawić świece. Pamiętajcie – nigdzie się nie spieszcie, porządny masaż powinien trwać przynajmniej kwadrans! Jeśli chodzi o wspólny, romantyczny relaks w wannie, przydadzą się wam kadzidełka, olejki do kąpieli oraz suszone płatki kwiatów. Ani się nie obejrzycie, a po stresie przed seksem nie będzie ani śladu!