Poranki są najgorsze, chyba wszyscy to wiemy. Pierwszą rzeczą, o której marzymy to kubek gorącej kawy. W ciągu dnia wcale nie jest lepiej. Znużenie dopada nas przynajmniej kilka razy. Co robić? Proste - kawa i po sprawie. To łatwe wyjście z trudnej sytuacji, jaką jest przetrwanie całego dnia w trybie "zwarty i gotowy". Kawa uzależnia, to fakt. Pita w nadmiernych ilościach może spowodować spustoszenie w naszym organizmie. Dlatego mamy dla Was kilka jego smacznych zamienników.

1. Yerba mate

Napój sporządzony z suszonych liści ostrokrzewu paragwajskiego. Ten zamiennik cieszy się największą sławą na całym świecie. Zawarte w nim teofilina i kofeina działają silnie pobudzająco. Napój oprócz stawiania nas na nogi poprawia naszą pamięć i koncentrację, wspiera pracę naszego serca i przyspiesza przemianę materii. Tyle dobra w jednej rzeczy!

2. Ostre przyprawy

Nic tak nie pobudza człowieka jak odrobina pikanterii. Warto je dodawać nie tylko do potraw ale i napojów. Cynamon, goździki i szczypta ostrej papryki to idealne połączenie na zimowy wieczór. Dzięki nim rozszerzają się nasze naczynia krwionośny czyli wzrasta nam ciśnienie. Przypływ energii gwarantowany.

3. Zielona herbata

Ilość plusów wynikających z regularnego picia zielonej herbaty jest niesamowicie długa. Wspomaga usuwanie toksyn z organizmu, przyspiesza spalanie tkanki tłuszczowej, wzmacnia naczynia krwionośne i działa antynowotworowo. To kopalnia soli mineralnych, witamin i co najważniejsze, kofeiny, której zawiera dwa razy więcej niż kawa. Jest jednak jeden haczyk, aby zielona herbata zadziałała pobudzająco musi być umiejętnie przygotowana. Proces parzenia nie może trwać dłużej niż 2-3 minuty. Co się stanie jeżeli o tym zapomnimy? Nie dość, że herbata będzie bardzo gorzka, to również wprowadzi nas w stan całkowitego odprężenia.

4. Matcha

Pozostajemy w temacie herbaty. Zdrowym zamiennikiem kawy jest bowiem matcha, czyli herbata w proszku o intensywnym - zielonym kolorze. Od kilku lat napój ten cieszy się ogromną popularnością w Ameryce Północnej i Europie, w Azji natomiast znany jest od wieków. Uwielbiamy ją, ponieważ matcha poprawia kondycję i dodaje energii stopniowo (w przeciwieństwie do kawy). Jeśli chcecie, by matcha pobudziła was bardziej niż espresso, parzcie ją przez około 2-3 minuty. Wydłużając czas parzenia tego charakterystycznego napoju, uwolnicie jej właściwości relaksujące.

5. Ziarna kakaowca

Może nie pobudzają tak jak kawa, ponieważ ilość kofeiny jest w nich niewielka ale są zdrowotną bombą! Żelazo, chrom, cynk, magnez i miedź - te wszystkie pierwiastki znajdziemy w ich składzie. Niwelują uczucie zmęczenia i poprawiają nasze samopoczucie. W dodatku są bardzo smaczne!

6. Korzeń imbiru

Zawiera substancje, które rozgrzewają organizm, działają pobudzająco i ułatwiają kojarzenie i zapamiętywanie faktów. Idealnie sprawdza się w połączeniu z herbatą i cytryną. Szczególnie w porze zimowej, ponieważ nie dość, że wybudza nas z zimowego snu, to jeszcze wspomaga naszą odporność.

7. Guarana

Podstawowa baza chyba wszystkich napojów energetycznych. Zawiera aż trzy razy więcej kofeiny niż kawa - wystarczy niewielka dawka by rozbudzić organizm praktycznie na cały dzień. Można ją przyjmować w formie napoju bądź tabletek, nie tylko w przypadku spadku energii ale również w chwilach ogromnego stresu.

8. Korzeń żeń-szenia

Poprawia zdolność koncentracji i myślenia. Wspomaga proces wykorzystywania tlenu przez komórki, co powoduje że mamy więcej energii.

4 przepisy na soki z wyciskarki – są pyszne, zdrowe i odchudzają >>>