Francuski projektant Christian Lacroix został zaproszony przez duńską markę EGE do stworzenia dla nich unikatowej kolekcji wykładzin dywanowych. Zaskoczeni? My także miło się zdziwiliśmy widząc efekty jego współpracy. Te wnętrza w połączeniu z dywanami wprost zachwycają. 

Christian Lacroix potraktował to zlecenie w sposób bardzo osobisty, inspirując się byciem tu i teraz, emocjami, wspomnieniami i fascynacjami. Pokazał, że wykładzina jest w stanie ubrać podłogę identycznie, jak tkanina ciało. Wśród propozycji znajdziecie przede wszystkim bogatą gamę wzorów i motywów związanych z rodzinnym miastem projektanta, z kolekcją sztuki i tkanin oraz z jego doświadczeniami jako twórcy mody.

Ufam pierwszemu odczuciu, które przychodzi mi do głowy. Najcenniejsza jest chwila obecna, tu i teraz. Przeszłość to historia, przyszłość to niewiadoma, a życie dzieje się w tej sekundzie. To przekazuję w swoich kolekcjach i to chciałem zawrzeć w tej kolekcji wykładzin, w projektowanych strojach, czy teatralnych i operowych kostiumach. Uchwycić ducha naszych czasów, naszej epoki. Uchwycić chwilę – mówi o nowej kolekcji EGE Christian Lacroix.

W kolekcji wykładzin dywanowych zaprojektowanych przez francuskiego projektanta znajduje się 16 wzorów podzielonych na trzy linie wzornicze: Textile, Mineral i Gravure

Pierwsza to miks wzorów tkanin zaczerpniętych z osobistego archiwum projektanta: egzotycznych jedwabi, kilimów, przepychu aksamitnych draperii i wzorów paisley – ulubionego motywu Lacroix, wywodzącego się z dawnej Persji.

Mineral to ukłon w kierunku rodzinnego Arles, gdzie do dziś można podziwiać starożytne rzymskie mozaiki, dekoracyjne bruki i okładziny z morskich otoczaków. Wykorzystując głębię i perspektywę, projektant pragnął by zaproponowane wzory tworzyły złudzenia optyczne oryginalnych, wiekowych ornamentów i materiałów architektonicznych.

Wreszcie Gravure to poszukiwania w świecie dawnych miedziorytów: melancholijnych pejzaży Prowansji, zabytków Arles, śródziemnomorskich wzgórz. To unikalny splot wyimaginowanego krajobrazu, XIX-wiecznych scen rodzajowych i dawnej mody kobiecej z abstrakcyjnymi szkicami i graffiti. W tej linii znajdziemy też kojarzone od lat z projektami Lacroix motywy ptaków i motyli, które pojawiały się często zarówno w jego strojach, jak i projektach użytkowych, między innymi porcelany.