Kampania Skin Life-Changers wystartowała pod koniec ubiegłego roku, a jej uroczysta inauguracja odbyła się w Paryżu. Teraz poznaliśmy lokalnych ambasadorów akcji, którzy dzieląc się swoimi historiami chcą wspierać wszystkich tych, którzy zmagają się z problemami skórnymi. Część zaangażowanych w inicjatywę influencerów została również bohaterami niezwykłej instalacji, która aktualnie zdobi jedną ze ścian w centrum Warszawy. Mural zaprojektowała artystka, ilustratorka Anna Augustynowicz-Akardaş, znana w sieci jako @augustynkaa, a jego przesłanie (podobnie jak przesłanie całej kampanii) chwyta za serce.

Czy problemy skórne to nadal temat tabu? 

Aż ¼ wszystkich ludzi na świecie (ok. 2 miliardów!) zmaga się lub kiedyś się zmagało z problemami skórnymi. Ta ogromna skala nadal wydaje się nie mieć odzwierciedlenia w dyskusji społecznej – trądzik, AZS czy egzema bywają tematami tabu, a dodatkowo wokół tych dolegliwości narosło przez lata wiele mitów. Rozprawić się z nimi postanowiło La Roche-Posay – marka z ponad stuletnią historią, której produkty poprawiły jakość życia milionów osób.

Skin Life-Changers to inicjatywa, która ma na celu szerzenie świadomości o problemach skórnych. La Roche-Posay oddało tym razem głos pacjentom i specjalistom. To właśnie oni dzielą się swoimi doświadczeniami i historiami, aby znormalizować temat dolegliwości skórnych, a co za tym idzie pomóc poczuć się lepiej tym, którzy od lat postrzegają sobie poprzez pryzmat niedoskonałości. 

Trzy filary kampanii Skin Life-Changers

Do kampanii zaproszono m.in. specjalistów – dermatologów, którzy często są pierwszym kontaktem dla osób, borykających się z problemami skórnymi. 

Jako praktyk dermatolog na co dzień w swoim gabinecie spotykam pacjentów, którzy dzięki edukacji i odpowiedniemu postępowaniu terapeutycznemu są w stanie zmienić jakość swojego życia na lepszą. (…) Moją rolą, jako lekarza, jest wyjaśnienie pacjentowi, lub jego rodzicom czy opiekunom, że zmiany nie znikną z dnia na dzień i będą nam towarzyszyły. Jednak odpowiednie przygotowanie do życia z chorobą skóry, w tym także świadomość odpowiedniej pielęgnacji, pomaga radzić sobie z nią na co dzień – tłumaczy prof. dr hab. n. med. Barbara Zegarska, dermatolożka, która od wielu lat jest także patronką medyczną programu CSR marki La Roche-Posay – „Rodziny Lipikar”.

mat. własne

Odpowiednia pielęgnacja, o której wspomina Pani doktor, to kolejny filar kampanii. Ona także może być prawdziwym Skin Life-Changerem. Warto tutaj wspomnieć o kultowych skin life-changerach (produktach) marki La Roche-Posay z gamy Lipikar (dedykowanych osobom z problemami AZS i suchej skóry), Effaclar (dla osób zmagających się z problemem trądziku i niedoskonałości) czy Cicaplast – kultowego balsamu i „gwiazdy” TikToka. Rolę odpowiedniej pielęgnacji podkreśla także Martyna Grzenkowicz, ambasadorka akcji, influencerka i skin ekspertka, znana w sieci jako @peachee.me:

Dla mnie Skin Life-Changer to osoba albo kosmetyk właśnie, która/który pomaga czuć się lepiej we własnej skórze, która/który sprawia, że ludzie czują się bardziej komfortowo i bardziej pewni siebie. 

Jednak Skin Life-Changerem może być każdy z nas. Nasze pełne zrozumienia słowa, szyte na miarę rady, otwartość i naturalność mogą podnieść na duchu osoby, które do tej pory czuły się ze swoimi problemami skórnymi osamotnione. Wie o tym Antonina Zych, influencerka, znana w sieci jako @owies.i.len, która również została jednym z polskich ambasadorów najnowszej inicjatywy La Roche-Posay:

Osoby, które nie mają problemów skórnych, mogą nie zdawać sobie sprawy, jak duży wpływ ma jej stan na samopoczucie i na to, jak siebie odbieramy. Skóra to coś, co widzimy od razu, jak kogoś poznajemy. Kiedy miałam problemy z trądzikiem, to zawsze z tyłu głowy kołatała mi się myśl, że mój rozmówca to widzi. To nie było łatwe szczególnie w wieku nastoletnim. Dolegliwości skórne obniżały wtedy moją samoocenę. Dlatego mówienie o tym, dzielenie się swoimi historiami, przełamywanie tabu jest fajne i potrzebne.

mat. własne

Mural promujący inicjatywę Skin Life-Changers

Z Tosią, jak i Martyną mieliśmy okazję porozmawiać podczas spotkania inaugurującego polską odsłonę inicjatywy Skin Life-Changers. Ten dzień był wyjątkowy jeszcze z jednego powodu. Wspólnie z przedstawicielami i przyjaciółmi marki La Roche-Posay mieliśmy okazję jako jedni z pierwszych obejrzeć mural, który obrazuje kampanię. Jego projekt stworzyła Ania Augustynowicz-Akardaş (@augustynkaa), która w swoim charakterystycznym, kolażowym stylu przedstawiła sylwetki Skin Life-Changerów: 6 polskich influencerów, wprost mówiących o swoich zmaganiach z problemami skórnymi lub edukujących w zakresie pielęgnacji w sieci, i 3 produkty La Roche-Posay, które pomogły już zmienić życie wielu osób na całym świecie. 

mat. prasowe

Sama Ania również należy do grona Skin Life-Changerów i otwarcie mówi o swoich zmaganiach z AZS. Z muralu jej autorstwa bije autentyczność - każdy z sześciu bohaterów jest przedstawiony naturalnie, bez filtra. Aleksandra Lamczyk (@olaxxys), Martyna Grzenkowicz (@peachee.me), Michał Popiołek (@kuzynmichu). Filip Szyc (@filipszyc), Wiktoria Jasuwienas (@jasuwienas.w), Ada Megger (@offtofreedom) na co dzień motywują, wspierają i pokazują swoim odbiorcom, że można dobrze czuć się w swojej skórze, nawet jeśli nie jest ona doskonała. Bo „Skin is more than skin”! 

Każdy z nas także może być częścią społeczności #SkinLifeChangers. Warto zainspirować się bohaterami kampanii. Ich pogłębione historie oraz więcej informacji o inicjatywie znajdziemy na stronie internetowej: laroche-posay.pl/event/skin-life-changers.

mat. własne

Materiał promocyjny marki La Roche-Posay.