Uwielbiacie takie kosmetyczne bestsellery jak podkład ColorStay czy pomadki Super Lustrous? Cóż, my też. Podobnie jak lakiery czy eyelinery. Niestety stojąca za nimi marka Revlon wkrótce zniknie z rynku. Chyba trzeba zrobić zapasy i pogodzić się z myślą, że pewnych kultowych produktów już więcej nie będzie w drogeriach i naszych kosmetyczkach...

Historia marki Revlon

Wszystko zaczęło się w 1932 roku w Ameryce od lakieru do paznokci. Wtedy właśnie bracia Charles i Joseph Revsonowie wraz z chemikiem Charlesem Lachmanem jako pierwsi na świecie stworzyli w pełni kryjący lakier do paznokci (zawierał pigmenty). Okazał się on produktem rewolucyjnym. Potem przyszła kolej na kolejne bestsellery, które pod szyldem Revlonu wypuszczali bracia Charles i Joseph Revson. W 1939 roku pokusili się o wprowadzenie do asortymentu szminek i te też niemal z miejsca okazały się tym, na co wszyscy czekali. W 1955 roku marka zaczęła światową ekspansję ku uciesze między innymi mieszkanek Europy. W historii marki znajdziemy sporo innych rewolucyjnych posunięć. Na przykład Revlon był pierwszą marką kosmetyczną, która do reklamy swoich produktów zatrudniła czarną modelkę – była nią Naomi Sims i miało to miejsce w 1970 roku. Z kolei w 1980 roku marka zapisała się w historii branży beauty dzięki kampanii Supermodel, w której postawiono na różnorodność, zatrudniając nowe i znane twarze. Wśród nich były między innymi Iman, Claudia Schiffer, Cindy Crawford czy Christy Turlington. Nad kampanią marka znów pracowała z Richardem Avedonem, który odpowiadał za jej wcześniejsze projekty reklamowe, które zapisały się w popkulturze.

Podkład ColorStay i pomadka ColorStay – bestsellery marki Revlon

Na początku lat 90. pojawiła się szminka ColorStay, która pozostawała na ustach dłużej niż inne dostępne wówczas na rynku i nie rozmazywała się. Trwałość kosmetyków stała się wizytówką Revlonu. Do dziś za jej bestseller uchodzi podkład ColorStay, który zapewnia dokładne krycie i trwałość. Obecnie mamy do wyboru wiele kolorów i warianty tego podkładu dopasowane do typu cery. Hitem stał się także podkład Revlon PhotoReady, który zapewnia efekt delikatnie zmiękczonych rysów twarzy, niczym przepuszczonych przez filtr z Instagrama, wtapia się w skórę. 

Marka Revlon ogłasza upadłość? Czy to koniec kultowych kosmetyków?

Jak podają zagraniczne media Revlon Inc. złożył w ostatnich dniach oficjalny wniosek o upadłość. Według amerykańskich źródeł w kłopotach spółki chodzi o wysokie koszty surowców i zakłócenie łańcucha dostaw (pandemia, wojna), spadające z roku na rok przychody i rosnącą konkurencję na rynku kosmetycznym, m.in. ze strony brandów zakładanych przez celebrytki i influencerki. Mimo wszystko to jeszcze nie ostateczny koniec marki, Revlon próbuje wyjść z bankructwa, szuka inwestorów i sposobów na pokrycie długów. Trzymamy kciuki!