Z ostatniego raportu KPH „Sytuacja społeczna osób LGBTA w Polsce” wynika, że (aż!) 70% osób LGBTAdoświadczyło przemocy z uwagi na swoją orientację seksualną. Natomiast tylko 4% pokrzywdzonych poinformowało o napaści odpowiednie organy ścigania. Dane te są zatrważające. Właśnie dlatego popularna platforma sprzedażowa Zalando połączyła siły z polską marką MISBHV i „Kampanią Przeciw Homofobii” – organizacją pozarządową, która walczy o prawa osób LGBTQIA+ w naszym kraju. Efektem tej współpracy jest absolutnie wyjątkowa kampania „Historie ukryte w ubraniach”. Szczegóły możecie sprawdzić poniżej.

„Historie ukryte w ubraniach” – nowa kampania Zalando, MISBHV i KPH

Zalando chce zwrócić uwagę swoich klientów (i nie tylko) na skalę agresji słownej i fizycznej, z którą każdego dnia muszą mierzyć się osoby otwarcie mówiące o tym, że są LGBTQIA+. Stąd pomysł na tak ważną i potrzebną akcję „Historie ukryte w ubraniach”, która powstała w wyniku współpracy z MISBHV i KPH.

Na potrzeby kampanii Zalando stworzyło we współpracy z marką założoną przez Natalię Maczek i Tomasza Wirskiego pięć wyjątkowych projektów z ubrań, które zostały uprzednio zniszczone wskutek aktów przemocy dokonywanych na osobach LGBTQIA+. Dzięki temu (wbrew pozorom) zyskały one nowy wyraz i charakter. Zniszczone elementy garderoby reprezentują osobiste doświadczenia osób, które doświadczyły przemocy z uwagi na swoją orientację seksualną, a także świetnie obrazują zachodzące w nich zmiany. Jak się okazuje, w wielu przypadkach ból i cierpienie przerodziły się w jeszcze większą chęć, a właściwie w potrzebę zmiany na lepsze. „Każde zniszczenie ubioru reprezentuje osobiste doświadczenie bohatera kampanii. Wspólnym mianownikiem opowiadanych historii nie jest zakorzeniona w nich trauma, lecz chęć dążenia do zmiany i promowania tolerancji” – czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym.

Efekty współpracy Zalando z MISBHV i „Kampanią Przeciw Homofobii” możemy podziwiać m.in. na zdjęciach autorstwa Zuzy Krajewskiej (znajdziecie je w naszej galerii). Są to bardzo prawdziwe, a tym samym przejmujące fotografie, które dają nam – odbiorcom do zrozumienia, że osoby LGBTQIA+, które codziennie doświadczają przemocy słownej bądź fizycznej, są wśród nas.Natomiast poniżej znajdziecie poruszające wideo promujące kampanię „Historie ukryte w ubraniach", którego bohaterami są ofiary agresji, aktów przemocy spowodowanymi orientacją seksualną. 

 

Polskie miasta, które przyjęły uchwały „anty-LGBT” nie otrzymają pieniędzy z Unii Europejskiej >>>