Jednym z najprostszych kroków, jakie można podjąć, by być bardziej eko, jest zrezygnowanie z używania jednorazowych toreb plastikowych. To naprawdę proste i każdy z nas może sobie na to pozwolić. Raczej wszyscy są w stanie zaopatrzyć się w materiałową torbę, która będzie nam towarzyszyć podczas zakupów, bez konieczności sięgania po te problematyczne w recyclingu, lub po prostu wydawania pieniędzy nawet na papierowe opakowania.

Cieszy fakt, że ekologiczne podejście do robienia zakupów wspierają międzynarodowe sieci supermarketów, gdzie najczęściej kupujemy niezbędne produkty. Jedną z nich jest Lidl, gdzie od teraz znajdziemy wielorazowe woreczki na warzywa i owoce. Są wykonane w 100% z poliestru, którego wyprodukowanie mniej obciąża środowisko i również w 100% nadają się do recyklingu. Każdy z nich ma 30x35 cm i sprzedawane są w dwupaku w cenie 2,99 zł. Woreczki bez problemu można zachowywać w czystości, czyli prać w pralce w temperaturze 30 stopni Celsjusza. Ponieważ woreczki są ażurowe, nie ma potrzeby otwierania ich przy kasie i wyciągania produktów. Ważne jednak, aby nie usuwać z nich charakterystycznej metki. Dzięki niej  podczas ważenia owoców i warzyw przy kasie odjęta zostanie waga woreczka.

Co Polacy wiedzą o ekologii, co mają w szafach i jak kupują. Wyniki najnowszego raportu >>>

Lidl wprowadził jednorazowe woreczki na owoce i warzywa

Wprowadzenie wielorazowych worków w Lidlu jest częścią planu, który do 2025 zakłada wprowadzenie plastikowych opakowań produktów marek własnych nadających się w 100% do recyclingu. Z kolei o 20% ma zostać zredukowane zużycie plastiku w opakowaniach jednostkowych i zbiorczych produktów marek Lidla. - W ten sposób dążymy do tego, aby wizja „mniej plastiku” stała się rzeczywistością. W ostatnim czasie wprowadziliśmy do naszego asortymentu BIO warzywa znakowane naturalnym światłem, tym samym rozpakowaliśmy je z plastikowych opakowań. Liczymy, że w ten sposób wspólnymi siłami z naszymi klientami uda nam się ograniczyć wykorzystanie jednorazowych zrywek” – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications, Lidl Polska.

Warto przypomnieć, że takie proekologiczne kroki podjęła również inna sieć >>> Carrefour wprowadza bawełniane woreczki zamiast plastikowych toreb. To w nie zapakujecie owoce i warzywa