Każdy raz na jakiś czas kusi się na fast food mimo, że zdaje sobie sprawę z jego wysokiej zawartości tłuszczu. Jeden niezdrowy posiłek nikomu nie zaszkodzi… Ale jeśli jesteś fanką fast foodów mamy dla ciebie kilka o wiele zdrowszych zamienników!

 

Oto 7 sposobów na łatwe przygotowanie FIT odpowiedników kalorycznych potraw!

 

FRYTKI

Zamiast smażyć na patelni, spróbuj upiec frytki w piekarniku. Zużyjesz o wiele mniej oleju. Pokrój ziemniaki w cieniutkie plasterki i pamiętaj, często je obracaj, aby upiekły się równomiernie.

 

BURGERY

Zastąp kaloryczną wołowinę mielonym indykiem. Mięso grilluj zamiast smażyć. Dodaj do nich grzybów, które nadadzą głębi smaku.

 

PIZZA

Często zamawiasz pizzę kiedy nie chce Ci się gotować? Zamiast tego przygotuj zapas pizzy light i zamroź ją! Rozwałkuj bazę najcieniej jak to możliwe, nałóż na nią przecier pomidorowy, warzywa i kurczaka. Odpuść sobie wysokokaloryczne dodatki takie jak kiełbasa pepperoni czy ser… Koniecznie zaserwuj pizze z dodatkiem sałaty. Ta sztuczka sprawi, że zjesz o wiele mniej pizzy!

 

CHIŃSZCZYZNA

Chińska kuchnia na wynos to nie najlepszy pomysł dla Twojej diety. Usmaż składniki na woku (zużyjesz mniej oleju) i podaj z gotowanym ryżem, nie dodawaj jajka.

 

CURRY

Curry jest kaloryczne. Lubisz azjatycką kuchnię? Zamień je na kurczaka tikka masala. Do całości dodaj pyszną mizerie z ogórków i jogurtu 0%.

 

KURCZAK W PANIERCE

Aby wykonać go w wersji FIT zdejmij skórę z kurczaka (połowa kalorii wyrzucona do kosza). Zamarynuj go w ziołach i upiecz w piekarniku. Zaserwuj danie z gotowanymi na parze warzywami.

 

MUFFINY

Niestety to jedne z bardziej kalorycznych ciast. Nasza rada: znajdź przepis, w którym zastąpiono masło maślanką. Do masy dodaj owoce i orzechy.