W strategię marki wpisane są artystyczne projekty, w których moda przenika się ze sztuką. W tym roku marka postawiła na kilka takich realizacji, w tym pożegnanie lata, podczas którego odbył się warsztat historyczki sztuki Mai Michalak (znanej jako “Poza Ramami”). MODIVO zostało również partnerem Opery Wrocławskiej. 

Pierwszym wspólnym projektem była premiera "Toski". Przy wejściu do gmachu opery został postawiony ekran mgłowy, na którym wyświetlono meduzę, zwiastującą najnowszą nostalgiczno-baśniową kampanię MODIVO. Kampania FW21/22 to piękne futurystyczne kadry z wykorzystaniem technologii CGI, która tylko udowadnia, że marka jest liderem fashion-tech.

 
Ekran mgłowy -premiera "Toski"

"Tosca" w Operze Wrocławskiej 

MODIVO rozpoczęło współpracę z Operą Wrocławską. Pierwszym projektem była nowa interpretacja “Toski” w reżyserii Michaela Gielety. Huczna premiera odbyła się 27 i 28 sierpnia. Ten sztandarowy tytuł w kolekcji światowej opery doczekał się licznych adaptacji, a każda z nich chwyta za serce i porusza niezwykle uniwersalne tematy takie jak miłość, śmierć i poświęcenie. Realizacje Gielety ogląda publiczność na całym świecie, od Nowego Jorku i Londynu, przez Rzym, Warszawę, a teraz Wrocław. Do “Toski” zaproszono międzynarodowe grono twórców i wykonawców. Wyjątkowa scenografia to dzieło Gary’ego McCanna, uznanego artysty z Północnej Irlandii, który w swoim dorobku ma prace stworzone m.in. dla Opery Wiedeńskiej, czy Royal Court Theatre w Londynie.

MODIVO i operę łączy nie tylko zamiłowanie do sztuk wizualnych czy designu, ale przede wszystkim opowiadające historię oraz wyrażające emocje kostiumy. Moda w operze odgrywa kluczową rolę. Stroje bohaterów swoją stylistyką nawiązują do lat 50-tych i włoskiego neorealizmu. Tytułowa Tosca występuje w czerwonej kreacji, w tej samej kolorystyce prezentuje się bohaterka filmu promującego najnowszą kampanię MODIVO. Wspólny projekt multibrandu oraz Opery Wrocławskiej to zapowiedź jesienno-zimowej kampanii, nawiązującej do baśniowej stylistyki z wykorzystaniem technologii CGI. Premierę zaplanowano na 16 września 2021 roku.

 Pożegnanie Lata z MODIVO 

 W jeden z ostatnich sierpniowych wieczorów MODIVO zaprosiło dziennikarzy z czołowych gazet modowych i lifestyle’owych na wspólną celebrację ostatnich dni lata. Redaktorzy i styliści z takich tytułów jak m.in. ELLE, Vogue, Glamour oraz Twój Styl wraz z dyrektor e-commerce MODIVOAleksandrą Szol wzięli udział w warsztatach, podczas który zgłębiali wiedzę na temat dzieł artystów, z krajów, w których MODIVO zaznacza swoją obecność.

Multibrand jest dostępny na 13 rynkach, w tym: polskim, węgierskim, francuskim, włoskim, ukraińskim i czeskim. Na spotkaniu prasowym goście odczytywali znaczenie i przekaz dzieł takich twórców jak m.in.: Józef Chełmoński, Modigliani, Alfons Mucha i Paul Gauguin. Maja Michalak wykorzystała kreatywność gości i zachęciła ich do stworzenia obrazów, które kojarzą im się z podróżą ich życia, do której lubią wracać myślami. Wydarzenie odbyło się w urokliwych i klimatycznych wnętrzach Flaming Bistro na warszawskiej Saskiej Kępie. 

MODIVO udowadnia swoje nieszablonowe podejście w każdym aspekcie, umiejętnie łącząc technologię, modę i sztukę. Pożegnanie lata z historyczką sztuki Mają Michalak i współpraca z Operą Wrocławską to zapowiedź działań, jakie zaplanował multibrand w tym obszarze. Kontynuacją aktywności, wpisanych w wizję marki jest kampania na sezon AW2021/22.