Dobra forma to składowa kilku czynników i jeśli dobrze się zastanowić, zsumowanie wszystkich wcale nie jest takim wyzwaniem, jak mogłoby się zdawać. Co więcej, ten wysiłek naprawdę popłaca - nic bardziej niż właśnie kondycja i dobre przygotowanie się do pracy nie przekłada się na jej efekty. Zresztą nie chodzi tylko o to - koncentracja, kreatywność i umiejętność podchodzenia do codziennych wyzwań pozytywnie i z przekonaniem, że im podołamy to podstawa sukcesu w ogóle.  

ZOBACZ TAKŻE: Sekretem młodości mężczyzn jest... jazda na rowerze?? >>>

Spacery

Jeśli waszą główną wymówką w temacie niepodejmowania aktywności jest brak czasu i jest to zgodne z prawdą, warto poratować się opcją 10 tysięcy kroków. To wcale nie takie trudne – w przeliczeniu to ok. 5 kilometrowy spacer, za który organizm zwróci wam z nawiązką: lepsza koncentracją i smukła talią.

Trening

Ale nie oszukujmy  się – same spacery nie zadziałają zdrowotnie i nie poprawia nastoju w tym samym stopniu, co regularny trening. I nie ważne, co robicie - czy będzie to kardio, joga, taniec czy pływanie - chodzi o systematyczność. A co do mężczyzn warto pamiętać, że wbrew powszechnej opinii o szkodliwości jazdy na rowerze, to właśnie ten sport pozwala im zachować młodość na dłużej i uchronić się przed depresją (po ukończeniu 20. roku życia grasica, czyli gruczoł odpowiedzialny za odporność zaczyna się kurczyć, ale nie u cyklistów – im zapewnia długotrwałą ochronę przed sezonowymi i innymi przypadłościami).  

Zdrowa dieta

Co do diety, jeśli gubicie się w gąszczu kolejnych pomysłów i nie nadążacie z kupowaniem nowych poradników wydanych przez kolejnych znawców tematu, złapcie się prostej zasady, by do każdego posiłku dodawać warzywa. To nie tylko sprawi, że wyrobicie dzienne normy, jeśli chodzi o składniki odżywcze, ale też sprawi, że wszelkie grzeszne przyjemności łatwiej będzie ująć w rozsądne ramy.   

5 posiłków dziennie

Choć najnowsze badania wskazują, że 3 posiłki dziennie to optymalne rozwiązanie, my trzymamy się ulubionej  zasady dietetyków, zgodnie z którą najlepsze samopoczucie zapewnia 5 niewielkich porcji dziennie spożywanych w regularnych odstępach czasu – klucz tkwi w zbilansowaniu porcji tak, by to obiad był najbardziej sytym, śniadanie i kolacja go uzupełniały, a 2 pozostałe służyły jako przekąska. Jeśli do tego zastosujemy zasadę wspomnianą powyżej dotyczącą warzyw, możemy być pewni, że unikniemy spadków energii i senności w ciągu dnia. To właśnie niedobory witamin  i minerałów w połączeniu ze stresem lub odwodnieniem są największym wrogiem w tej kwestii.

ZOBACZ TAKŻE: Jedzenie na receptę? Akcja w Kalifornii to przełom w myśleniu o leczeniu! >>>

Ile godzin powinno się spać

Zgodnie z najnowszymi wynikami badań powinniśmy spać dłużej, niż sądzono dotychczas. Dlaczego? Przebodźcowanie spowodowane nieustanną ekspozycją na wszelkie media powoduje, że organizm potrzebuje dodatkowe pół godziny na przetworzenie informacji, które do niego docierają i solidną regenerację po tym wysiłku, czyli śpimy nie 8, a 8,5 godziny.

Książka przed snem

Tomasz Mann mawiał, że poświęcając dziennie choćby 15 minut na lekturę, po roku można odczuć dobroczynne skutki takiego nawyku. I trudno się z tym spierać – co więcej, jeśli uda się wam zamienić telefon na książkę przed snem, może się okazać, że rano będziemy całkiem dobrze funkcjonować nawet bez kawy i proszków na ból głowy.

Ile wody dziennie trzeba pić?

Woda jest niezbędna do prawidłowego przewodzenia impulsów nerwowych, a uczucie pragnienia to sygnał, że już doszło do odwodnienia, dlatego butelka wody to coś, co warto mieć na podorędziu zawsze, niezależnie od tego co akurat robimy. Optymalna ilość to 8 szklanek czyli  mnij więcej 2 litry. Taka ilość pozwoli nie tylko zebrać myśli i się skoncentrować, ale także sprawi, że cera nie da po sobie poznać, nawet jeśli nie uda się wam spełnić powyższych zaleceń.

Przerwa w pracy

Zwłaszcza jeśli pracujemy przy komputerze te krótkie, 5-minutowe są niezastąpione. I nie chodzi tylko o oczy, ale też kręgosłup – pamiętajcie, żeby choć na chwile wstać od biurka. Pole elektrostatyczne wytwarzane przez ekrany monitorow jest najsilniejsze przez kwadrans od momentu włączenia komputera, dlatego nawyk, zgodnie z którym po włączeniu przycisku start kierujemy swoje w stronę kuchni można uznać za bardziej niż uzasadniony i sensowny.

ZOBACZ TAKŻE: Te kilka rzeczy przedłuża życie nawet o dekadę! Naukowcy potwierdzili 5 skutecznych sposobów >>>